Performancing Metrics

عمده میوه‌های قاچاق از دوبی وارد می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 406813
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 - 13:41
یک مقام مسئول با بیان اینکه عمده میوه های قاچاق از دوبی وارد می شود،گفت:سخت گیری های مسئولان باعث شده حجم قاچاق کاهش یابد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علیرضا متبحری، عضو هیات مدیره اتحادیه بار فروشان اظهارداشت: علی رغم سخت گیری های بازرسی اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، وزارت جهاد کشاورزی و همچنین اتحادیه بارفروشان، بازهم شاهد حضور میوه های قاچاق در بازار هستیم.

وی با بیان اینکه این میوه ها زیر بارها وارد می شوند، افزود: عمده این محصولات قاچاق از دوبی وارد کشور ما می شوند.

عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان درباره اینکه درحال حاضر بیشتر چه میوه هایی به صورت قاچاق وارد می شود؟، ادامه داد: لیمو ترش برزیلی، گلابی، سیب سبز، انگور و آووکادو بیشتر قاچاق می شود؛ ضمن اینکه قیمت هرکیلوگرم انگور  در میدان مرکزی حدود ۱۷ تا ۱۸ هزارتومان، سیب درختی سبز حدود ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان، آووکادو دانه ای ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، گلابی حدود ۱۷ تا ۱۸ هزارتومان، لیمو ترش برزیلی حدود ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان است.

متبحری با اشاره به اینکه حدود شش الی هفت ماهی سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است، تصریح کرد: با توجه به سخت گیری هایی که می شود عرضه میوه های قاچاق در میدان مرکزی میوه و تره بار به شدت کاهش یافته است.

وی درباره میوه های قاچاقی که در مغازه های خرده فروشی مشاهده می شود، گفت: این میوه ها را خود واردکنندگان در مغازه ها می برند و با فروشندگان داد و ستد می کنند.

متبحری اضافه کرد: خارج از میدان مرکزی، بسیاری از واردکنندگان این میوه ها را زیر بارها قرار داده و با اتوبوس، نسیان و وانت وارد می کنند و مستقیما درب مغازه ها می فرستند.

وی با بیان اینکه نمی توان به طور ۱۰۰ درصد جلوی قاچاق میوه را گرفت، ادامه داد: به همین دلیل این میوه های وارداتی هر از گاهی وارد میدان مرکزی هم می شوند اما نسبت به قبل کاهش یافته است.

متبحری درباره اینکه آیا جای نگرانی وجود ندارد که با توجه به نزدیکی ایام عید، حجم قاچاق افزایش یابد؟، گفت: هم اکنون سخت گیری ها خیلی خوب است و باعث کنترل اوضاع شده، بنابراین می توان اظهارداشت این مساله بستگی به عملکرد مسئولان دارد اگر همینطور سخت گیری ها ادامه یابد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید