Performancing Metrics

احتمال زنده‌بودن مسافران هواپیما پس‌از سقوط زیر صفر است  | اتاق خبر
کد خبر: 406847
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396 - 10:06
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر:
علی‌رغم انتشار اخباری مبنی بر احتمال زنده بودن تنی چند از مسافران حادثه هواپیمای تهران - یاسوج چند ساعت پس از سقوط، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت با توجه به نحوه برخورد هواپیما با کوه،امکان این‌که کسی پس از حادثه زنده مانده باشد زیر صفر است
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مرتضی سلیمی در مورد شرایط انجام عملیات جست‌وجو در منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت هوا در منطقه بسیار بد و انجام عملیات واقعا خطرناک است تا دوشنبه امکان ادامه عملیات وجود ندارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد وضعیت نیروهای امدادگر هلال احمر گفت: آنها که در کمپ ۳۶۰۰ متری بودند پایین آمدند و در دامنه کوه اردوگاهی زده شده و این افراد آنجا مستقر هستند. حدود ۲۵ تیم آنجا آماده هستند تا در صورت مساعد شدن شرایط بتوانند عملیات را آغاز کنند؛ ضمن اینکه نیروهای پشتیبان هم آماده هستند.

در پی حادثه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه ممکن بوده تعدادی از مسافران تا ساعاتی پس از سقوط هم زنده بوده باشند در میان افکار عمومی مطرح شده که سلیمی در این رابطه گفت: من منطقه سقوط را از نزدیک‌ دیده‌ام. با توجه به شرایطی که آنجا وجود دارد و نحوه برخورد هواپیما با کوه امکان اینکه پس از حادثه کسی زنده مانده باشد، زیر صفر است؛ بنابراین خوب است که مردم به شایعات این چنینی توجه نکنند و آنهایی که چنین مسائلی را هم مطرح می‌کنند، این کار را انجام ندهند. این گونه اخبار موجب فشار روحی به خانواده‌ها می‌شود.

سلیمی با اشاره به خانواده‌های بازماندگان حادثه نیز گفت: این خانواده‌ها بسیار عزیزند و حتی وقتی دیدند که شرایط برای انجام عملیات امدادگران خطرناک است، آنها هم خواستند عملیات متوقف شود تا جان کسی به خطر نیفتد. این حاکی از بزرگواری این خانواده‌ها است و خواهش من این است که با انتشار چنین اخبار و گمانه‌زنی‌هایی بیش از این باعث اذیت این خانواده‌ها و داغ‌دیدگان نشوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید