Performancing Metrics

تسلا برای توسعه خودروهای برقی ایستگاه شارژ رایگان می‌سازد | اتاق خبر
کد خبر: 406896
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396 - 09:58
شرکت خودروسازی تسلا در آمریکا اعلام کرده است که به منظور توسعه استفاده از خودروهای برقی، آمادگی همکاری با شرکت های مرتبط برای ساخت ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی را دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

به تازگی در جدیدترین گزارش ها عنوان شده است شرکت تسلا که از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای تمام برقی و الکتریکی لوکس در جهان است، سرانجام موفق شده است که ۳۰۰ هزار خودروی برقی و الکتریکی در سال ۲۰۱۷ تولید کند و بدین ترتیب به مهم ترین هدف کوتاه مدت خود در یک سال گذشته برسد.   همین امر موجب امیدواری بسیاری از منتقدان و همچنین سهامداران شرکت جاه طلب و تکنولوژی محور تسلا شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو سالها بر این باور بودند که صنعت خودروهای تمام برقی و الکتریکی با شکست مواجه خواهد شد چراکه تنها خودروهای بنزینی و دیزلی قادرند نیازهای رانندگان و مشتریان این بازار را راضی کنند.

اما شرکت تسلا موتورز مستقر در ایالات متحده آمریکا با معرفی و عرضه خودروهای لوکس، با کیفیت و زیبایی که از توان پیمایشی نسبتا بالایی برخوردارند، به جهان ثابت کرد که دیگر روزگار خودروهای بنزینی و دیزلی به سر آمده و همانطور که پیش بینی شده است سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نقطه عطفی برای تمامی خودروسازان جهانی در تولید خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود و از این پس استقبال مشتریان و دولت ها را نیز به همراه خاوهد داشت.

حالا این شرکت خطاب به شرکت های مرتبط و فعال در این زمینه و به منظور گسترش خرید و استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی اعلام آمادگی کرده است که در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا ایستگاههای شارژ رایگانی بسازد تا فقدان این ایستگاههای شارژ دلیل و بهانه یا مانعی برای کاربران این دسته از خودروها نباشد.

با وجود اینکه ساخت و ایجاد هزاران ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در جهان نیازمند میلیاردها دلار هزینه و سرمایه گزاری است اما تسلا با قبول این هزینه ها همچنان سعی در توسعه صنعت خودروهای برقی دارد.

در اروپا نیز خودروسازان آلمانی با همکاری سایر خودروسازان قصد دارند به منظور گسترش استفاده از خودروهای برقی در سراسر قاره اروپا تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۴۰۰ ایستگاه شارژ جدید در این کشورها ایجاد کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید