Performancing Metrics

100 برند به تولید پوشاک کشور اضافه خواهد شد | اتاق خبر
کد خبر: 406929
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396 - 19:08
رییس اتاق اصناف ایران:
رییس اتاق اصناف ایران در خصوص اقدامات دولت در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ برند به ۱۷۰ برندی که در بخش پوشاک بوده اضافه خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی فاضلی امروز در حاشیه یازدهمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سه ماه یک مرتبه اجلاس اتاق اصناف ایران در تهران برگزار می‌شود اما امسال پایان دوره مدیریتی اکثریت مدیران اتاق اصناف کشور است که به همین جهت تصمیم بر آن شد که این جلسه را در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه چند مورد را باید مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا بودجه اتاق باید مصوب می‌شد و در درجه دوم هم باید به تنظیم بازار کشور بپردازیم چون نقش اتاق اصناف در آن بسیار مهم است.

رییس اتاق اصناف ایران افزود: علاوه بر این اصلاح قانون نظام صنفی در دستور کار بود که این قانون آماده تقدیم به مجلس است و سعی بر آن داریم طی ۲ ماه آینده از طریق مجلس بتوانیم آن را به صحن علنی ببریم.

فاضلی خاطرنشان کرد: عمده توان تامین منابع مالی ما به خصوص در بخش بنگاه های کوچک صنفی و خدمات فنی وجود دارد که باید آن را به نوعی مدیریت کنیم. یک ایراد اساسی به وضعیت بودجه کشور وجود دارد. 

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اگر بتوانیم تسهیلات در بخش‌ ایجاد شهرک‌های تخصصی برای دستگاه‌های تولیدی در کشور نهادینه کنیم، امری بسیار خوبی رخ خواهد داد. با این اتفاق می توان ایجاد ۶۰ هزار شغل را تضمین کرد. در بخش خدمات فنی نیز همینگونه است. اگر بتوانیم آن را نیز در بخش تسهیلات علی الخصوص در بخش آموزش نهادینه کنیم کار بسیار مهمی انجام داده‌ایم. اگر بناست به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم، باید این موارد را بی درنگ مد نظر قرار دهیم.

وی عنوان کرد: یک همکاری و هماهنگی با ستاد تنظیم بازار برای بازار شب عید در نظر گرفته ایم و اساسا در بخش اقلام اساسی نظارت و کنترل خوبی را لحاظ کردیم.

فاضلی اظهار کرد: در بخش ایجاد فروشگاه‌های فوق العاده و ایجاد نمایشگاه های بهاره در سال نیز اقدامات خوبی در سطح شهرستان ها در حال انجام است و تنها نهادی که می تواند در بازار کمک رسانی انجام دهد، اصناف خواهد بود.

وی در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده قانونی است که باید ظرف 5 سال تغییر می‌کرد یا اصلاح می شد. در حال حاضر لایحه مالیات بر ارزش افزوده مراحل پایانی خود را طی کرده و  دو جلسه بیشتر باقی نمانده که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

رییس اتاق اصناف ایران در خصوص اقدامات دولت در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: آنچه که ما در جهت اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم موضوع برندسازی در بسیاری از کالاهاست. 

فاضلی اضافه کرد: دولت در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی باید تسهیلاتی را فراهم کند که این امر می تواند در قالب های مختلفی ارائه شود که یکی از آن ها در قالب منابع پولی و بانکی است. منظور از منابع پولی و بانکی با بهره های موجود در حال حاضر نیست. اگر قرار است اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد باید برای آن باز تعریفی ارائه شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید