Performancing Metrics

تاثیرات مخرب گوشی‌های هوشمند بر محیط زیست | اتاق خبر
کد خبر: 407310
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1396 - 10:59
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد دیتاسنترها و گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۴۰ میلادی از آلوده‌کننده‌ترین اجزای محیط زیست خواهند بود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس یکی از تحقیقاتی که دو پروفسور در دانشگاه مک مستر کانادا انجام داده‌اند، تاثیرات مخربی که گسترش زیرساخت‌های شبکه ارتباطات و فناوری ICT، دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند برروی محیط زیست می‌گذارند، بسیار قابل ملاحظه بوده و قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نخواهد بود.

این نتایج همچنین گویای این حقیقت هستند که باتری‌های لیتیوم یونی به کار رفته در دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت و ساعت‌های هوشمند همگی غیرقابل تجزیه و بازگشت به محیط زیست هستند و علاوه بر آن، در صورت تخلیه و رها شدن در طبیعت، محیط زیست را به شدت آلوده کرده و تاثیرات مخربی برروی خاک و آب خواهد گذاشت.

علاوه بر معضل باتری، دستگاه‌های الکترونیکی انرژی الکتریکی که مصرف می‌کنند تا شارژ شوند یا مورد استفاده کاربران قرار گیرند و همچنین گرمایی که به محیط وارد می‌کنند، همگی از تاثیرات منفی ارتباطات، فناوری و تکنولوژی برروی محیط زیست محسوب می‌شود.

از آن طرف وجود دیتاسنترهای عظیم و غول‌آسا در کشورهای جهان برای پوشش‌دهی‌های بهتر و بیشتر شبکه‌های ارتباطات و فناوری که از سوخت‌های فسیلی و انرژی الکتریکی برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، نیز چالش بزرگی برای زمین و آلودگی آن ایجاد خواهد کرد.

از آنجایی که در چند سال اخیر، دمای کره زمین به میزان دو درجه بالا رفته و گرمایش ایجاد شده نیز موجب مشکلات و معضلات بسیاری در محیط زیست شده است، کشورهای بسیاری در جهان متعهد شده‌اند در راستای کاهش گرمای زمین و آلودگی محیط زیست تلاش کنند. اما این چنین که از روند رو به رشد تولید گجت‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی در جهان و همچنین افزایش رو به رشد تقاضای مردم از چنین محصولاتی دیده می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که تلاش‌های مذکور چندان که باید جواب این همه آلودگی در محیط زیست را بدهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید