Performancing Metrics

شرط خداحافظی با پوشاک چینی و ترک | اتاق خبر
کد خبر: 407323
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1396 - 17:00
نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: اگر تولیدات نساجی قیمت پایین و کیفیت قابل رقابتی داشته باشند، دیگر شاهد ورود تولیدات چینی و ترکی به کشور نخواهیم بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علیمردان شیبانی امروز (۱۵ اسفند) در همایش تبیین نقش صنایع نساجی و تولید پوشاک در اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی استان کرمانشاه، با بیان اینکه نساجی صنعتی است که تولید نهایی آن نیاز تمام مردم است، اظهارکرد: صنعت نساجی بالاترین ارزش افزوده را بین تمام صنایع دارد.

وی ادامه داد: در صنعت نساجی می توان با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال را ایجاد کرد.

نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران به دلایل عدم رشد صنعت نساجی کشور اشاره کرد و گفت: قوانین سخت و دست و پاگیر و قوانین مربوط به کار عملا سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری در این صنعت منع می کند؛ لذا دولت باید قوانین کار را اصلاح کند.

وی به موضوع صادرات در صنعت نساجی پرداخت و گفت: در صادرات نساجی باید توان رقابت با صنعت نساجی دیگر کشورها را داشته باشیم، یعنی تولیداتی با قیمت پائین و کیفیت بالا داشته باشیم.

او به همسایگی ایران با ۱۶ کشور دنیا اشاره کرد و گفت: این یک مزیت فوق العاده برای ایران است که ۱۶ کشور مصرف کننده را در اطراف خود دارد. البته صادرات کار فرهنگی می خواهد که باید بستر آن را فراهم کنیم.
 
شیبانی با انتقاد از بالا بودن نرخ سود تسهیلات بخش صنعت در کشور، افزود: در هیچ کجای دنیا سود تسهیلات بخش صنعت به پنج درصد هم نمی رسد اما در کشور ما ۱۷درصد است.
 
نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته ۹۸ درصد از صنعت نساجی ایران به دست بخش خصوصی افتاده که این یک خوش شانسی بزرگ برای این صنعت در کشور است.

وی در پایان یادآورشد: حال صنعت نساجی ایران روز به روز درحال بهتر شدن است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید