Performancing Metrics

قیمت طلا کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 407904
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1396 - 12:58
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا در هفته جاری که از ارزش دلار حمایت کرد، اندکی کاهش یافت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۱.۷۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۰.۸ درصد کاهش یافته بود.

در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۳۱۱.۶۰ دلار ایستاد.

مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ درباره روند بازار طلا گفت: تصور می‌کنم احیای اقتصادی به حد کافی خوب مانده تا بانک مرکزی آمریکا روند سریعتر عادی سازی سیاستهای پولی را مد نظر قرار دهد. این موضوع پیش از این در قیمتها لحاظ شده و بنابراین انتظار می رود قیمت فلزات ارزشمند تغییر چندانی پیدا نکند مگر اینکه اتفاق واقعا غیرمنتظره ای روی دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال روز سه شنبه آغاز می شود و انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در این نشست نرخهای بهره را برای نخستین بار در سال میلادی جاری افزایش دهد.

در حالی که افزایش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره قطعی به شمار می‌رود، اما بازارهای مالی به این مسئله متمرکز شده‌اند که آیا سیاستگذاران آمریکایی به جای سه دور افزایشی که برای سال میلادی جاری پیش بینی کرده اند، نرخهای بهره را چهار دور افزایش خواهند داد.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا به شدت حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز زرد که بازدهی ندارد، لطمه می‌زند.

دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود. شاخص دلار روز جمعه ۰.۱ درصد رشد کرده و به ۹۰.۲۸۳ واحد رسیده بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۶.۲۹ دلار رسید و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و ۹۹۰.۹۰ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۴۴.۱۰ دلار رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید