Performancing Metrics

هشدار موگرینی به ترامپ | اتاق خبر
کد خبر: 407939
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1396 - 09:56
درپایان نشست وزیران اروپا مطرح شد:
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست شورای وزیران اروپایی ضمن هشدار به دونالد ترامپ بر حمایت از اجرای کامل توافق هسته ای ایران از سوی اتحادیه اروپا و حفظ این توافق تاکید کرده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری عصر دوشنبه در پایان نشست شورای امور خارجی اروپا در بروکسل خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا خواستار پرداختن به موضوعات دیگر همانند موضوع موشک بالستیک و مسائل منطقه ای از طریق گفتگو (با ایران) اما خارج از چارچوب برجام است. 

هشدار موگرینی به دونالد ترامپ

وی در هشداری ضمنی به آمریکا، گفته است که ما در حال آماده شدن هستیم تا در صورت نیاز از منافع خودمان محافظت کنیم.

موگرینی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بار دیگر موضوع ایران را مطرح کردیم و بار دیگر حمایت کامل خود را از اجرای کامل توافق هسته ای با ایران بیان کردیم. جمعه گذشته ما ریاست جلسه کمیسیون مشترک برجام را بر عهده داشتیم که در آن همه طرفها تعهد خود را به اجرای کامل برجام بیان کردند.

وی گفته که در جلسه دوشنبه بار دیگر با ۲۸ وزیر امور خارجه اروپایی به این ارزیابی رسیدیم که اجرای کامل توافق هسته ای توسط همه طرفها برای ما از اهمیت استراتژیک برخوردار است و برای ما یک مساله امنیتی برای اروپا و برای بقیه جهان به شمار می رود. 

موگرینی اعلام کرده که مسائل دیگری هم مانند سوریه و یمن وجود دارد که ما در ارتباط با اقدامات ایران درباره این مسائل دیدگاهی انتقادی داریم اما مصمم هستیم که این موضوعات را خارج از توافق هسته ای مورد رسیدگی قرار دهیم. بنابراین ما هم درباره لزوم حفظ برجام و هم لزوم پرداختن به مسائل منطقه ای از طریق گفتگو با ایران، متحد هستیم. همان طور که می دانید ما تحریم هایی درباره مسائل غیرهسته ای داریم اما مساله امروز ما بحث درباره موضوع تحریم نبود. بحث امروز ما بیان دوباره اتحادمان برای اجرای تعهدات همه طرفهای برجام بود. 

بر اساس ضرب الاجل های خودمان عمل می کنیم نه رییس جمهور آمریکا

موگرینی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره ضرب الاجل رئیس جمهوری آمریکا (۱۲ مه برای رفع نواقص ادعایی برجام) و اختلاف احتمالی در اتحادیه اروپا به علت مواضع فرانسه گفته است، اینجا اتحادیه اروپا است و ما با ضرب الاجل ها و اولویت های خودمان کار می کنیم. اولویت ما ادامه اجرای خوب توافقی است که اژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۰ بار پایبندی ایران به آن را تائید کرده است و روز جمعه در کمیسیون مشترک برجام همه از جمله دوستان آمریکایی به این مساله اذعان کردند. 

تاکید نشست بروکسل بر اجرای کامل توافق برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: شما ممکن است لحن های مختلفی بشنوید ؛ تنوع و تکثر یکی از غناهای اروپا است اما مساله مهم این است که ما مواضع، اقدامات مشترک و وحدت هدف داشته باشیم. داشتن مواضع و بیانیه های مختلف مشکلی نیست بلکه یکی از ابزارهای ما است؛ ما با صداهای مختلف یک آواز را سر می دهیم. ما امروز چنانکه گفتم تحریم بیشتر را مورد بحث قرار ندادیم بلکه بحث ما این بود که لازم است همه طرفها به اجرای کامل توافق ادامه دهند. 

به گفته وی، هدف اروپا این است که ایران به همه تعهدات خود در برجام متعهد باشد و همچنین دوستان آمریکایی ما نیز بطور کامل به این توافق متعهد باشند. همچنین ما بسیار مایل هستیم که به مسائل دیگری نیز که در چارچوب برجام نیستند و به خصوص مسائل سوریه و یمن به طور جداگانه بپردازیم. 

موگرینی اعلام کرده که ما در حال آماده شدن هستیم تا در صورت نیاز و چنانچه تصمیمات دیگری در جاهای دیگر گرفته شود، از منافع خودمان محافظت کنیم. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید