Performancing Metrics

رکورد صادرات سیب شکسته شد | اتاق خبر
کد خبر: 408022
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1397 - 19:40
معاون حجتی اعلام کرد:
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:صادرات سیب کشور تا ۲۰ اسفندماه سال جاری از مرز ۵۳۵ هزارتن گذشت که این میزان در تاریخ کشور رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی طهماسبی گفت: عمده صادرات سیب کشور به کشورهایی چون هند، پاکستان، عراق، افغانستان و روسیه می‌باشد و پیش بینی می شود که با ادامه روند کنونی بیش از ۷۰۰ هزارتن سیب تولیدی کشور صادر شود.

وی افزود: این موفقیت بی‌نظیر در سایه اتخاذ سیاست بازار در برابر بازار از سوی وزارت جهاد کشاورزی بویژه زمینه سازی و تلاش های لازم از سوی معاونت بازرگانی و دفتر امور بین‌الملل این وزارتخانه حاصل شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال ۹۶ افزون بر ۲۲ میلیون و ۴۵ هزارتن انواع محصولات باغی و گلخانه ای در کشور تولید شده که این میزان تولید نسبت به سال ۹۵، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رشد داشته است.

وی تصریح کرد: با رصد صورت گرفته از باغات کشور، پیش بینی می شود میزان تولید محصولات باغی در سال ۹۷ نیز از رشد مناسبی برخوردار باشد.

طهماسبی گفت: هیچ گونه مشکل و نگرانی برای تامین و توزیع میوه های مورد نیاز مردم از قبیل سیب، پرتقال و کیوی در ایام عید و پس از آن وجود نداشته و ما حتی با مازاد تولید نیز مواجه هستیم.

وی گفت:توسعه گلخانه‌ها، احداث باغات در اراضی شیبدار، توسعه کشت گیاهان دارویی و شناسنامه‌دار کردن نهال‌های استاندارد که تمامی آن از سوی بخش خصوصی انجام خواهد شد از اولویت‌های کاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود و دولت با اختصاص تسهیلات با کارمزد ۶ درصد از طریق سامانه کارا از این فعالیت های تولیدی حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سطح گلخانه های مدرن کشور تا پایان سال ۹۶ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است،خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار و در افق ۱۴۰۴ بالغ بر ۴۸ هزار هکتار به گلخانه های مدرن کشور افزوده خواهد شد.

طهماسبی یادآور شد: توسعه گلخانه های کشور با هدف تامین نیاز بازار،صنایع مرتبط و زنجیره‌های تولید با شیب مناسبی درحال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید