Performancing Metrics

پیش‌شرط‌های حمایت از کالاهای ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 408038
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 11:12
شافعی؛
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار بهبود فضای کسب و کار در ایران شد و گفت: ثبات در اقتصاد کلان و نرخ ارز از جمله پیش‌شرط‌های حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، غلامحسین شافعی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: به نظر می‌رسد که رقابت‌پذیری کالای ایرانی باید به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های حمایت از کالای ایرانی مدنظر همه اقشار جامعه و سیاستگذاران قرار گیرد؛ به این معنا که کالای ایرانی بتواند با کالای مشابه خارجی هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت رقابت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در این ارتباط هم، بخش تولید کشور باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شود و این شکاف تکنولوژیکی بین بخش تولید ایران و دنیا که طی سالهای اخیر به جود آمده، از بین برود؛ به نحوی که کالای ایرانی از نظر کیفیت، قادر به رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی شود.

وی قیمت تمام شده کالای ایرانی را یک مساله بسیار مهم در حوزه حمایت از کالای ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که مهمترین مساله کنونی اقتصاد ایران، بهبود فضای کسب و کار است؛ به این معنا که برای اینکه سرمایه گذاری بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در ایران رخ دهد، باید سرمایه گذاران نیز، اعتماد و اطمینان حداقلی از آینده اقتصاد ایران را داشته باشند؛ یعنی فردی که در اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری می‌کند؛ باید یک حداقل‌هایی را از شاخص‌های اقتصادی پیش‌بینی کند تا بتواند این اطمینان را حاصل نماید که اقتصاد ایران، یک اقتصاد باثبات است.

شافعی خاطرنشان کرد: ثبات در اقتصاد کلان و قیمت ارز، از جمله پیش‌شرط ها است و به نظر می رسد که قوانین باید در این رابطه، روان باشند و تثبیت تصمیم گیری و مقررات بخش های اقتصادی به چشم بخورد.

وی جلب اعتماد مصرف کنندگان را یکی از مواردی دانست که باید مدنظر تولیدکنندگان برای حمایت از کالاهای داخلی باشد و گفت: مشتری مداری امروز به شعار اول تولیدکنندگان خارجی تبدیل شده است و تکیه بر مساله کیفیت کالای ایرانی و خدمات پس از فروش نیز از جمله مواردی است که مصرف‌کنندگان داخلی را به خرید کالاهای ایرانی ترغیب می کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید