Performancing Metrics

تلفیق طرح مجلس و لایحه دولت برای ساماندهی سهام عدالت | اتاق خبر
کد خبر: 408066
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 19:33
نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس خبر داد؛
نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس از تلفیق طرح نمایندگان و لایحه دولت برای ساماندهی سهام عدالت خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، هادی قوامی با تاکید بر لزوم ساماندهی سهام عدالت، گفت: در حال حاضر تقریبا به ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت پرداخت شده است، البته گروه هایی همانند کارگران شهرداری تهران مانده اند که به دلایلی به این افراد در آن زمان سهام عدالت پرداخت نشد.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: از این ۴۹ میلیون نفر که سهام عدالت دارند، تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مالک ۱۰۰ درصد سهم هستند که سودهایشان به حساب آنها واریز شده و تمام سود سهامشان که حدود ۱۵۰ هزار تومان است به حسابشان واریز می شود و ۵۰ درصد قیمت سهامشان رایگان بوده و ۵۰ درصد از سهمشان از محل سودها به دولت پرداخت شده است.

۴۹ میلیون نفر مالک ۵۰ درصد سهم عدالت خود هستند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مابقی ۴۹ میلیون نفر که ارزش سهامشان قابل توجه است مالک ۵۰ درصد سهم خود هستند و ۵۰ درصد آن را مالک نیستند، ادامه داد: حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان از این ۵۰ درصد در اختیار دولت است که می تواند این سهم را در بازار بفروشد و عرضه کند.

وی یادآور شد: برای اینکه این ۵۰ درصد سهام مردم تعیین تکلیف شود تعدادی از نمایندگان طرحی تهیه کردند مبنی بر اینکه به مردم مهلت داده شود که از محل این سودها این ۵۰ درصد تسویه شود و افراد مالک تمام سهام شوند.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت نیز یک لایحه ای برای ساماندهی به مجلس ارسال کرده که اکنون تلاش می شود این طرح که توسط نمایندگان تهیه شده و لایحه دولت در کمیسیون تولید ملی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شود تا یک پیشنهاد خوبی در صحن علنی مطرح و تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید