Performancing Metrics

قیمت نفت با سودجویی تاجران افت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 408301
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397 - 09:29
پس از اوج گرفتن قیمت‌ها در هفته گذشته؛
درحالی که سرمایه‌گذاران با فروش قراردادهای نفتی خود که قیمت آنها در هفته گذشته به اوج رسیده بود، به دنبال نقد کردن پول خود برای حفظ سودشان بودند، قیمت‌های نفت افت کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه درحالی که سرمایه‌گذاران با فروش قراردادهای نفتی خود که قیمت آنها در هفته گذشته به اوج رسیده بود، به دنبال نقد کردن پول خود برای حفظ سودشان بودند، قیمت‌های نفت افت کرد، اما نگرانی‌ها در مورد تنش‌های ایران-سعودی افت قیمت‌ها را محدود کرد.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت، با ۳۳ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش در ۷۰.۱۲ دلار بسته شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم نیم درصد یا ۳۳ سنت افت کرد و در ۶۵.۵۵ دلار به کار خود پایان داد.

در هفته گذشته، برنت ۶.۴ درصد و دابلیوتی‌آی ۵.۷ درصد جهش داشت که این بزرگترین سود هفتگی اسن شاخص‌ها از ماهجولای گذشته تا کنون است.

باب یاوگر، مدیر بخش سهام انرژی در میزوهو در نیویورک، می‌گوید: با این که قیمت قراردادهای پیش‌خرید نفت خام در روز دوشنبه افت کردند، قیمت سهام اکثر شرکت‌های انرژی، به ویژه پالایشگاه‌ها، بالا رفت. شاخص انرژی اس‌اندپی بیش از ۱ درصد جهش کرد.

از سوی دیگر در هفته گذشته، تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا به رکود ۳ ساله ۸۰۴ حلقه رسید که نشان‌دهنده افزایش تولید نفت آمریکا در آینده است. این درحالیست تحلیل‌گر جی‌بی‌سی می‌نویسد تولید نفت خام این کشور به سطح ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است و تولید میعانات گاز طبیعی هم به شدت درحال افزایش است. به این ترتیب شانس بالایی وجود دارد که تولید انرژی این کشور نسبت به سال گذشته تا سطح ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

بازارها از افزایش تنش‌ها بین ایران و عربستان، پس از شلیک چند موشک بالستیک توسط متحدان یمنی ایران به سوی ریاض، تقویت شدند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید