Performancing Metrics

جامعه بین المللی در مقابل اتهامات بی اساس و اوهام عربستان بایستد | اتاق خبر
کد خبر: 408455
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1397 - 09:10
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به اتهام‌های عربستان، مبنی بر دخالت و نقش ایران در حمله موشکی‌ حوثی‌های یمن به ریاض، اعتراض کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامعلی خوشرو در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت ملل متحد با اعتراض به این اتهامات و با اشاره به تهدیدات سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان گفته است این اتهام‌ها و تهدیدها "برخلاف منشور ملل متحد در ممنوعیت تهدید به توسل به زور است".

وی با اشاره به محاصره کامل یمن توسط نیروهای عربستان، ادعای قاچاق موشک های بالستیک را به این کشور، یک ادعای بی اساس خوانده و افزوده است: هدف اتهام‌های واردشده از سوی مقام‌های  عربستان، انحراف افکار عمومی از جنایات خود در یمن است.

سفیر ایران همچنین قویا از رژیم سعودی خواسته است تا بلافاصله به سیاست های بی ثبات کننده خود در منطقه خاتمه دهد و از جمله دخالت نظامی خود که به قحطی در یمن منجر شده است، پایان دهد.

وی همچنین در این نامه از تمام طرفهای در گیر در یمن درخواست نموده تا راههای دیپلماتیک حل و فصل مسالمت آمیز بحران را در این کشور دنبال نمایند.

خوشرو در ادامه نامه خود آورده است: در عین حال، فاجعه بار  است که سه عضو دائم شورای امنیت که از ادعاهای عربستان علیه ایران حمایت می کنند، کسانی هستند که میلیاردها دلار از سلاح های مرگبار و پیشرفته را به عربستان سعودی می فروشند که به طور منظم برضد غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی در یمن بکار میرود

خوشرو در انتهای نامه خود از جامعه بین المللی خواسته است تا علیه این اتهامات گمراه کننده رژیم عربستان سعودی بر ضد دیگر کشورها بایستند و رهبران رژیم سعودی را به خاطر اعمال جنایتکارانه خود مسئول بشناسند و راه را برای ایجاد آتش بس، تضمین تحویل کمک های انسان‌دوستانه و پزشکی به مردم یمن و بازگرداندن صلح و ثبات در این کشور از طریق گفتگوی یمنی-یمنی و بدون پیش شرط هموار نمایند.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید