Performancing Metrics

ربوده‌شدگان ژاپنی، محور رایزنی شینزو آبه با ترامپ | اتاق خبر
کد خبر: 408460
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1397 - 10:28
نخست‌وزیر ژاپن امروز جمعه تاکید کرد در دیدار آتی با دونالد ترامپ موضع کشورش درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده به دست کره شمالی را شرح خواهد داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،‌ این اظهارات شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در آستانه دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مطرح می‌شود. نگرانی‌های دولت ژاپن درباره مساله ربوده‌شدگان نسبت به نشست آمریکا – کره شمالی درباره مسائل هسته‌ای و موشکی از درجه اهمیت کمتری برخوردار است.

آبه اما گفت: ماه آتی به ایالات متحده می‌روم و در دیدار با دونالد ترامپ درباره شرایط کره شمالی بحث و رایزنی می‌کنیم. خصوصا قرار است موضع ژاپن درباره مساله ربوده‌شدگان را مطرح کنم.  

کره شمالی سال ۲۰۰۲ اذعان کرد در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی ۱۳ ژاپنی را ربوده تا آنها را به عنوان جاسوس آموزش دهد و پنج تن از آنها به ژاپن بازگشتند. توکیو ظن این را دارد که صدها تبعه دیگر کشورش گرفتار این شرایط شده باشند.

کیم جونگ اون به تازگی در پکن با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دیدار کرد که این اولین سفر خارجی او از زمان تصدی رهبری کره شمالی بود. مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی هم قرار است ۲۷ آوریل با کیم جونگ اون دیدار کند. این نشست پس از نشست ترامپ و کیم در ماه مه برای حل این بحران بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ انجام خواهد شد.

ژاپن قصد دارد اطمینان حاصل کند که ترامپ وارد توافقی با پیونگ‌یانگ نمی‌شود که خاک آمریکا را از گزند مصون کند و ژاپن را در معرض تهدید قرار دهد. مقام‌های ژاپنی همچنین احتمال دیدار آبه با کیم جونگ اون درباره ربوده‌شدگان را رد نکردند؛ گرچه کارشناسان دیپلماتیک می‌گویند چنین دیداری پس از مشاهده نتیجه سایر نشست‌ها برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید