Performancing Metrics

اگر مذاکره با اون بی‌نتیجه باشد آن را رها می‌کنم | اتاق خبر
کد خبر: 409399
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 10:50
ترامپ:
رییس جمهور آمریکا گفت‌ که در انتظار دیدار با رهبر کره شمالی طی هفته‌های آینده است و امیدوار است که مذاکرات رو در روی تاریخی درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره یک موفقیت جهانی باشدف اما اگر گفتگوها با کیم جونگ اون بی‌فایده باشد آن را رها خواهد کرد.
 
به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ‌ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشتر ک با شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن‌، گفت‌: آمریکا هر چه در توان دارد برای تضمین مثمرثمر بودن دیدار آتی با رهبر کره شمالی انجام خواهد داد اما سیاست حداکثر فشار بر کره شمالی در ارتباط با برنامه اتمی این کشور باید ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: یک روز امیدوار بوده که شاهد باشد مردم دو کره در کنار یکدیگر در سلامت ، رفاه و صلح زندگی می‌کنند.

ترامپ گفت‌: همان طور که می دانید من با کیم جونگ اون، طی هفته‌های آتی درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره گفت‌وگو خواهم کرد. امیدوارم که این نشست یک موفقیت بزرگ باشد . همان طور  که ما انتظارداریم. این یک امر شگفت‌انگیز برای کره شمالی و البته برای کل جهان است. بنابراین ما هر آن چه که در توان داریم برای ایجاد این موفقیت جهانی به کار خواهیم بست.

ترامپ تاکید کرد: کمپین ما برای اعمال فشار حداکثری تا خلع سلاح هسته‌ای  کره شمالی ادامه‌ خواهد داشت. همانطور که قبلا گفته‌ام، اگر کره شمالی سلاح‌های اتمی‌اش را به طور کامل، قابل تصدیق و برگشت ناپذیر کنار بگذارد راه روشنی در برابر این کشور باز خواهد شد.

وی  در ادامه‌ همچنین درباره روند مذاکرات با پیونگ یانگ، بیان‌ کرد که این فرصت خوب بود  که سه مقام آمریکایی با مقامات کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کنند.

رییس جمهوری آمریکا، گفت‌: من فکر می‌کنم که ما یک مذاکرات بسیار خوب داشتیم و همگان را در جریان این دیدارها قرار خواهیم داد، اما در حال‌ حاضر ما سرگرم این مذاکرات هستیم و به طور جدی رو ی این مساله کار می‌کنیم.

وی تاکید کرد که اگر فکر نمی کرد دیدار موفق نباشد با آن موافقت نمی‌کرد و اگر دیدار انجام شود اما سازنده نباشد آن را رها خواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن گفت که ترامپ را ترغیب کرده است به آزادی شهروندان ژاپنی که کره شمالی در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ربوده، کمک کند.

کره شمالی به ربودن ۱۳ شهروند ژاپنی برای آموزش دادن رسوم ژاپن به جاسوسان خود اذعان کرده است. ژاپن بر این باور است که این آمار خیلی بالاتر است؛ مساله ای که روابط دو کشور را برای چند دهه به شدت تیره کرده است.

سه شهروند آمریکایی هم در کره شمالی تحت بازداشت هستند.

ترامپ گفت برای جلب آزادی شهروندان ژاپنی "به شدت تلاش" خواهد کرد.

او افزود: به همین شکل ما به شدت در تلاشیم سه شهروند آمریکایی را به کشور برگردانیم. فکر می کنم فرصت خوبی برای این کار وجود داشته باشد. ما مذاکرات خیلی خوبی داریم.

ترامپ گفت که دیدارش با رهبر کره شمالی اوائل ماه ژوئن "یا کمی پیش از آن" برگزار خواهد شد.

وی همچنین در مورد روابط با روسیه، اظهار کرد: هیچ کسی مانند ترامپ درباره مسکو سختگیر نبوده است.  

ترامپ افزود: هیچ کسی بیشتر از رییس جمهور ، دونالد ترامپ در مورد روسیه سختگیری نکرده است. من کاری به رسانه‌ها ندارم. من این کار را انجام داده‌ام. هیچ کسی به اندازه کافی سخت گیری نکرده است و فقط به حرف زدن اکتفا کرده است، اما روسیه خودش نیز به شما خواهد گفت‌  که هیچ کسی بیشتر از ترامپ سختگیر نبوده و من تاکید می‌کنم هر زمانی که لازم باشد در اسرع وقت تحریم‌های جدید اعمال خواهد شد.

وی در ادامه‌ به دشواری روابط با مسکو، اذعان کرد و گفت‌: ما جنگ بسیار بسیار سختی در سوریه در همین روزهای اخیر حدود یک ماه اخیر داشتیم. جنگی بین نیروهای ما و نیروهای روسی. بسیار غمگینانه بود، اما بسیاری از مردم در این جنگ کشته شدند.

ادعاهای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که هیچ  تایید رسمی از درگیری نظامیان روسی با نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد.

وی در ادامه‌ درباره حمله به سوریه، گفت‌: ما در یک شب حمله ای به سوریه داشتیم که بسیار ‌دقیق انجام شد.

ترامپ افزود:مهارت ارتش آمریکا و شرکای بزرگ ما  و متحدانمان به سراسر جهان نشان داده شد. موشک ها شلیک شدند، آنها سعی  کردند که آنها را نابود کنند، اما حداقل موفقیت را هم نداشتند. نتوانستند هیچ کدام را مورد هدف قرار دهند.

این ‌اظهارات ترامپ ‌دقیقا بر خلاف ادعاهای ارتش روسیه مبنی بر هدفگیری موشک‌های آمریکایی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید