Performancing Metrics

مرکز ترانزیت بین‌المللی افتتاح شد | اتاق خبر
کد خبر: 409421
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 19:46
با حضور وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسئولان استان کرمانشاه به خوبی توانسته اند تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در آیین افتتاح 1235 طرح و پروژه ارتباطی و مخابراتی استان کرمانشاه که امروز (30 فروردین) بصورت همزمان در شهرستان قصرشیرین افتتاح شد، هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بازدید از مناطق زلزله و بررسی مشکلات ارتباطی استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اتصال شهرها از طریق زیرساخت شبکه ملی اطلاعات قابل توجه است به افتتاح مرکز ترانزیت بین المللی در قصرشیرین اشاره کرد و افزود: مدیریت ارتباطات بین الملل عراق در این مرکز صورت می گیرد که امروز افتتاح شد.

وی افزود: در این سفر میزان پیشرفت پروژه‌های ارتباطی و نیز مشکلات در این زمینه احصاء شده و در جلسات هیات دولت جهت اقدام موثر گزارش می‌شود.

او به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان کرمانشاه طی سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت تنها 750 کیلومتر فیبر نوری بین شهری ایجاد شده که یک زیرساخت ارتباطی مهم محسوب می‌شود. امروز هم با تلاش های صورت گرفته شاهد افتتاح 1235 طرح و پروژه ارتباطی در این استان هستیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: همه این اقدامات موجب شده تا جایگاه استان کرمانشاه در بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات از رتبه 22 پیش از زلزله تا به امروز شش تا هفت پله ارتقا پیدا کند. این امر نشان می دهد که استان و مسئولان آن به خوبی توانسته‌اند تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دولت به جد پیگیر امور زلزله زدگان است، گفت: تقریبا هر دو یا سه جلسه بحث زلزله زدگان و مشکلات آن‌ها در دستور کار هیات دولت است. تلاش‌ها بر این است تا هرچه سریعتر زلزله زدگان از زیر چادر و کانکس بیرون آمده و در خانه‌های خود ساکن شوند.

وی تصریح کرد: همه پیگیر هستیم تا طبق برنامه کار اسکان دائم در مناطق زلزله زده روستایی تا شهریور ماه به پایان برسد. همچنین پیگیری برای تسریع اسکان در مناطق زلزله زده شهری نیز با جدیت ادامه دارد.

او با تاکید براینکه نمی‌توان برخی کاستی ها در خدمات رسانی به زلزله زدگان را انکار کرد، گفت: با توجه به وسعت حادثه و شرایط منطقه وجود برخی مشکلات طبیعی است و تنها باید تلاش ها را مضاعف کرد.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید