Performancing Metrics

خطر بی‌سوادی مدرن، جامعه‌ را تهدید می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 409429
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 21:50
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت با بیان اینکه خطر بی‌سوادی مدرن جامعه‌ ما را تهدید می‌کند، گفت: مدرک می‌دهیم و کمیت را زیاد می‌کنیم، این خطر علم طب را هم تهدید می‌کند. برخی از همین افراد هم ممکن است در آینده اداره‌ مملکت را به دست گیرند و ما از ناکارآمدی‌ها گلایه می‌کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در تبریز اظهار کرد:‌ امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که در سراسر جهان، همه به هم نیاز دارند و نمی‌شود به صورت جزیره‌ای حرکت کرد، اعتقادم بر این است که در تمامی حوزه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و تجارت باید مطابق با جریان جهانی حرکت کرد و خود را جدا از دیگران ندید.

وی عنوان کرد: مردم ما به دنبال نفی تمامی اسارت‌ها، هزینه‌های فراوانی را پرداخت کردند. بنابراین همه باید تلاش کرده و باور کنیم با شعار نمی‌شود کشور را ساخت و علم و اخلاص است که سبب پیشرفت می‌شود.

هاشمی در ادامه با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اعتقاد قلبی‌ام این است که هر جا که حوزه و دانشگاه، با علم و اخلاص در جهت رفع مشکلات کشور گام برداشتند، موفق بودیم. باید عالم تربیت کنیم و به این منظور نیاز داریم در جرگه‌ حرکت جهانی قرار بگیریم و جوان‌ترها تلاش مضاعف کنند. رقابت امروزه سخت‌تر بوده و علم با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است.

وی با بیان این که کشور باید ساخته شود، گفت: امیدواریم حاشیه‌ها در کشور کم‌تر شود، پیشرفت کشور در گرو علم، تلاش و اخلاص است. تزکیه و اخلاق علت آمدن پیامبر (ص) بود، از این رو آموزش پرورش، حوزه و دانشگاه نیز باید محل تزکیه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: می‌شود باور کرد که دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم تراز با ملت قهرمانی است که نامش آذربایجان است. دومین دانشکده طب و دومین دارلفنون در این خطه تاسیس شده است و دومین انتخاب من بعد زمان قبولی در دانشگاه، پس از محل تولدم، دانشگاه آذرآبادگان در این خطه بود؛ چرا که همواره بوی آزادگی و جوانمردی و رشادت از این منطقه به مشام رسیده است و آذربایجان به ویژه تبریز، افتخار ایرانیان است.

 وزیر بهداشت با حضور در تبریز پس از افتتاح سه پروژه درمانی، در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز شرکت کرد، همچنین در پایان این مراسم از پیشکسوتان علم طب در این دانشگاه تجلیل و از کتاب "دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گذر تاریخ" و تمبر "هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه" رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید