Performancing Metrics

گندم روسی در ایران تبدیل به آرد و به عراق صادر می شود | اتاق خبر
کد خبر: 409440
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1397 - 12:56
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران، عبور موقت گندم روسیه از ایران را یکی از توافق های دو کشور بیان کرد و گفت: به دنبال این توافق، گندم روسیه وارد ایران می شود و پس از تبدیل شدن به آرد، به بازار عراق صادر می شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «کاوه زرگران» افزود: عبور موقت گندم روسیه به ایران، باعث می شود ظرفیت خالی کارخانجات آرد کشور به کار گرفته شود.
دبیرکل کانون صنایع غذایی ایران در این ارتباط افزود: به دنبال این توافق، پیش بینی می شود سالانه یک میلیون تن گندم از این طریق عبور موقت شود.
زرگران اضافه کرد: براساس توافق های به عمل آمده در کمیسیون مشترک ایران و روسیه، واردات گندم به هیچ وجه برای مصرف داخلی نیست و فقط برای تبدیل به گندم و صادرات است.
وی در تشریح دیگر توافق های به عمل آمده در کمیسیون مشترک ایران و روسیه در بخش کشاورزی - که در آخرین ماه سال96 برگزار شد - گفت: در این کمیسیون توافق شد برای ذبح دام صادراتی روسیه، نیازی به اعزام دامپزشک از ایران نباشد و تائیدیه دامپزشکی روسیه مورد پذیرش قرار می گیرد.
به گفته زرگران، با این حال عالم دینی برای رعایت ذبح اسلامی، اعزام خواهد شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، استفاده از جنگل های روسیه را از دیگر توافق های کمیسیون مشترک ایران و روسیه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ما واردکننده چوب هستیم، روسیه اجازه بهره برداری از جنگل ها را به طرف ایرانی داد تا طرف ایرانی در این بخش ورود کند و ارزش افزوده بیشتری به دست بیاورد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید