Performancing Metrics

بازار خرید جت‌های دست‌دوم در آسیا پررونق شد | اتاق خبر
کد خبر: 409479
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1397 - 09:35
با اقتصادی شدن نگاه ثروتمندان؛
فوق‌ثروتمندان آسیایی به شکل روزافزونی خرید جت‌های شخصی دست‌دوم را به جت‌های نو ترجیح می‌دهند؛ کارگزاران فروش می‌گویند خریداران به دنبال تخفیف‌های بزرگ و زمان انتظار کوتاه‌ هستند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فوق‌ثروتمندان آسیایی به شکل روزافزونی خرید جت‌های شخصی دست‌دوم را به جت‌های نو ترجیح می‌دهند. کارگزاران فروش هواپیما می‌گویند که خریداران خصوصی به دنبال تخفیف‌های بزرگ و زمان انتظار کوتاه هستند.

در سال ۲۰۱۷، طبق گزارش شرکت مشاور هوانوردی خریداران منطقه آسیا ۶۱ هواپیمای جت دست‌دوم و ۵۴ هواپیمای جت جدید خریداری کرده‌اند و این اولین باری است که خریدهای دست‌دوم از خریدهای نو جلو می‌زنند.

کارگزاران می‌گویند که مشتریان، شامل شرکت‌های چینی، برای توسعه و پشتیبانی از تجارت برون‌مرزی خود به خرید این جت‌ها رو می‌آورند و برای پایین نگاه داشتن هزینه‌های خود به دنبال هواپیماهای کارکرده هستند. همچنین آنها می‌گویند در دو سال اخیر، شاهد افت شدیدی در قیمت هواپیماهای دست‌دوم بوده‌اند.

جفری لاو، مدیر شرکت «آسین اسکای مدیا»، در حاشیه کنفرانس و نمایشگاه هوانوردی تجاری آسیا در شانگهای، که این هفته برگزار شد، گفت: مشتریان تغییر کرده‌اند، دانش آنها از صنعت تغییر کرده است و حالا بهتر قدر هواپیماهای دست‌دوم را می‌دانند.   

او ادامه داد: بازار آسیا دارای موارد فراوانی از این هواپیماهاست و بنابراین مشتریان می‌توانند هواپیماهای خوبی را با قیمتی مناسب پیدا کنند که لزوما آن‌قدرها هم قدیمی نباشند و هنوز تحت گارانتی قرار داشته باشند. به این ترتیب این خرید این هواپیماها در بازارها رونق فراوانی گرفته است.

دیوید دیکسون، رییس کارگزار خریدوفروش جت تجاری، «جت‌کرفت آسیا»، می‌گوید: برخی از افراد نمی‌خواهند ۶۰-۶۵ میلیون دلار برای هواپیمای جت خود هزینه بپردازند، آنها می‌توانند با ۴۰ میلیون دلار هواپیمای دست‌دوم بخرند. حتی با ۲۰ میلیون دلار هم می‌توانید خیلی کارها انجام دهید.

از سوی دیگر مشتریان جذب مدل‌های جدیدی می‌شوند که امسال توسط هواپیماسازان معرفی شده‌اند.

در این نمایشگاه هوایی، شرکت هواپیماسازی گلداستریم، جت‌های جدید جی۵۰۰ و جی۶۰۰ خود را نمایش داد و بمباردیر هم ماکتی از هواپیمای بردبلند آینده خود، گلوبال۷۰۰۰ را در معرض دید عموم قرار داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید