Performancing Metrics

افزایش ۱۰ برابری کاربران پیام‌رسان‌های داخلی از چهارشنبه گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 409517
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1397 - 20:34
وزیر ارتباطات اعلام کرد
وزیر ارتباطات گفت: در صبح روزی که کانال مقام معظم رهبری از پیام‌رسان تلگرام خارج شد (چهارشنبه ۲۹ فروردین)، گرایش به برخی از پیام رسان‌های داخلی ۱۰ برابر شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید درباره موضوع حمایت از پیام رسان‌های داخلی اظهار کرد: در سخن بزرگان هم به کرات این موضوع مطرح شده که ما منابع واحدی داریم. نمی‌توانیم منابع واحد را به صورت کوچک شده در اختیار همه قرار دهیم. برخی پیام رسان‌ها هستند که ادعا دارند می‌توانند این کار را انجام دهند تا بخشی از بازار را به دست بگیرند. این امر مطلوب است اما کشور نظام دارد و نظام قانون گذاری هم دارد. در این نظام در شورای عالی فضای مجازی در مصوبات ۳۶ و ۴۰ قانون گذاری شده است که بنابر مصوبه پیام‌رسان‌های مجاز را مرکز ملی فضای مجازی اعلام می‌کند به ما لیست پنج پیام رسان معرفی شده است.

آذری جهرمی ادامه داد: صدا و سیما با دیدگاه حمایت از کالای داخلی برخی از پیام رسان‌ها را مطرح کرده است که به دلیل کمبود منابعشان فعالیت‌هایشان مطرح می‌شود و باعث بدنامی پیام رسان‌های داخلی می‌شود. ما نمی‌گوییم که کسی فعالیت نکند، فعالیت کنند خودشان را در مرکز ملی ثبت کنند و اعتبار بگیرند. ما نمی‌توانیم اختیارات دولتی را خارج از مصوبات قانونی در اختیار کسی بگذاریم.

وی در پاسخ به انتقادات برخی از شبکه‌های پیام رسان داخلی درباره‌ی اختصاص پهنای باند بیشتر به شبکه‌های پیام رسان  خارجی نسبت به آنها اظهار کرد: ما بیش از آن پهنای باندی که در اختیار پیام‌رسان‌های خارجی قرار داده‌ایم، در اختیار پیام رسان داخلی گذاشتیم. البته شاید پنج درصد آن میزانی که به آنها تعلق دادیم هم تا امروز ازآن استفاده  نکردند. بنابراین بعید می‌دانم که آنها چنین اظهار نظری داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با میزان استقبال از پیام رسان‌های داخلی گفت: قرار شده است که گزارش مدونی در مورد این موضوع و میزان  انتقال داوطلبانه کانالها در راستای حمایت از تولیدات داخلی  از تلگرام به پیام رسان‌های داخلی تهیه شود. در صبح روزی که کانال مقام معظم رهبری از پیام رسان تلگرام خارج شد، در برخی از پیام رسان‌ها میزان ثبت نام نرخ ۱۰ برابری پیدا کرده است.

او همچنین در پاسخ  به این پرسش که آیا تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر گفت:‌ این پرسش را باید از مسئولان فیلترینگ بپرسید.

پارسال ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شد نه ۲ میلیون

آذری جهرمی درباره تصویری که از واکنش وی در زمان صحبت‌های رییس جمهور درباره آمار ایجاد دو میلیون شغل در سال ۹۶ منتشر شد اظهار کرد:‌ تصویری که از من منتشر شد، بیش از یک تعجب بود. انتشار این تصاویر خصلت فضای مجازی است و نشان دهنده‌ی نظارت مردم بر مسئولان و اشراف آن‌ها به موضوعات است. اتفاقا خوب است و ما از مزایای توسعه فضای مجازی در کشور استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: گزارشی که خدمت آقای رئیس جمهور دادیم، مبنی بر این بود که در دو سال گذشته در فضای مجازی بالغ بر ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. فکر می‌کنم که بیان دو میلیون شغل یک اشتباه لفظی از آقای رئیس جمهور بود که با خستگی‌های ایشان همراه شده است.

جهرمی سپس گفت: همان روند توسعه ۲۰۰ هزار شغل  که در دولت مد نظر بوده بوده و امسال هم بر آن تاکید شده  را امسال ادامه می‌دهیم. فرمایش آقای رئیس جمهور این بود که ما شاخص‌های اشتغال در فضای مجازی را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید