Performancing Metrics

کره‌جنوبی، میانجی کره‌شمالی – آمریکا می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 410677
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397 - 10:55
به گفته یک منبع مطلع در کاخ آبی سئول، کره‌جنوبی به دنبال میانجیگری میان کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکاست که به نظر می‌رسد در آستانه نشست برنامه‌ریزی شده، اختلافاتی در موضع‌گیری دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اظهارات این مقام کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی که امروز (پنج‌شنبه) مطرح شد، پس از تهدید روز چهارشنبه پیونگ‌یانگ مبنی بر لغو نشست ۱۲ ژوئن سنگاپور صورت گرفت. به گفته کره‌شمالی، اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان بر درخواست یکجانبه خودش برای خلع سلاح هسته‌ای اصرار داشته باشد، نشست آتی لغو می‌شود.

این مقام کاخ آبی گفت دولت کره‌جنوبی یا مون جائه-این قصد دارند تا نقش میانجی فعال‌تری را در کانال‌های ارتباطی متعدد میان کره‌جنوبی، آمریکا و کره‌شمالی ایفا کنند. ترامپ ۲۲ مه قرار است میزبان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در کاخ سفید باشد و انتظار می‌رود طرفین درباره نشست آتی میان ترامپ و رهبر کره‌شمالی بحث و رایزنی کنند.

این مقام گفت: کاخ آبی قصد دارد به وضوح موضع کره‌شمالی و رویکرد آن را در نشست ۲۲ مه به اطلاع آمریکا برساند و برعکس، موضع آمریکا هم به کره‌شمالی  منتقل کند. بدین ترتیب، تلاش می‌شود تا شکاف اختلافات میان مواضع آنها پر شود. با توجه به بیانیه‌های اخیر کره‌شمالی و آمریکا، می‌دانیم که دو طرف برای گفت‌وگو صادق و جدی هستند.

کاخ آبی کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، سئول قصد دارد گفت‌وگوها با کره‌شمالی را ادامه دهد تا مذاکرات عالی‌رتبه که چهارشنبه لغو شد، برگزار شود. کره‌شمالی چهارشنبه نشست وزارتی میان دو کره را لغو کرد و مانورهای نظامی آمریکا – کره‌جنوبی را مقصر دانست. در همین حال وانگ یی، وزیر خارجه چین امروز گفت باید اذعان کرد که کره‌شمالی قصد دارد گام‌هایی در راستای تنش‌زدایی از شبه جزیره کره بردارد و تمام طرف‌ها از جمله ایالات متحده باید از این فرصت صلح‌سازی استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید