Performancing Metrics

تاکید اسد بر آمادگی دمشق برای آغاز مذاکرات سیاسی | اتاق خبر
کد خبر: 410722
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1397 - 10:49
در دیدارش با پوتین مطرح کرد؛
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از دیدار رهبران این کشور و سوریه در سوچی خبر داد و گفت رئیس جمهور سوریه در این دیدار آمادگی‌اش را برای مذاکرات سیاسی در سوریه جهت حل و فصل بحران چند ساله این کشور اعلام کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دیمیری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و بشار اسد، همتای سوری وی در سوچی با یکدیگر دیدار کردند.

محوریت این دیدار گفت‌وگو و رایزنی درباره شرایط منجر به تسهیل امکان تحقق صلح در سوریه بود و بشار اسد از تصمیم خود برای اعزام تیمی به کمیته‌ای که مسئول بازنویسی قانون اساسی کشورش است، خبر داد.

در جریان این دیدار رهبران دو کشور درباره ضرورت افزایش تلاش‌ها برای ارائه خدمات انسان دوستانه در سوریه به رایزنی پرداختند.

اسد و پوتین همچنین درباره بهبود وضعیت اقتصادی سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گفته سخنگوی کرملین، پوتین در این دیدار به اسد به خاطر پیشرفت‌های قابل ملاحظه در روند مبارزه با گروه‌های تروریستی در خاک سوریه تبریک گفت.

دیمیتری پسکوف اعلام کرد که اسد به پوتین گفته دمشق دائما از روند سیاسی که موازی با مبارزه با تروریسم باشد، حمایت می‌کند.

به گفته پسکوف اسد، تصریح کرد که باید شرایط بیشتر برای احیای روند سیاسی فراگیر و اجرای نتایج نشست‌های آستانه و کنفرانس گفت وگوی سوریه در سوچی فراهم شود.

پوتین نیز در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار اسد گفت که با رئیس جمهور سوریه در مذاکراتمان به بررسی مسئله تروریسم و تشکل‌های ترریستی موجود در سوریه به طور خاص پرداختیم.

وی ضمن تحسین دستاوردهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، به تصمیم اسد برای اعزام هیاتی به کمیته مسئول تدوین قانون اساسی اشاره کرده و گفت: روسیه از این تصمیم حمایت می‌کند.

رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره موفقیت و مشارکت سازمان ملل و دیگر کشورها در حل بحران سوریه، به اسد پیروزی‌های ارتش سوریه در جنگ با تروریسم را تبریک گفت.

اسد نیز از پوتین و دولت روسیه به خاطر حمایت از ملت سوریه در جنگ با تروریسم تشکر کرد.

وی گفت: ما بارها گفته ایم و باز هم می‌گوییم  از روند سیاسی در سوریه حمایت می‌کنیم؛ چرا که این اقدام در موازات با عملیات مبارزه با ترورسیم ضروری است. ما می‌دانیم این مسئله آسان نیست چون در جهان کشورهایی هستند که تمایلی به ثبات در سوریه ندارند. با این وجود ما، شما و دوستانمان با قدرت به ادامه روند صلح سوریه تا رسیدن به راهکاری دائمی ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید