Performancing Metrics

اجاره بهای مسکن حداکثر در حد تورم افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 410812
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 - 16:57
مقام مسئول در وزارت راه:
مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: به نظر می رسد امسال در بخش اجاره بها کمی با افزایش قیمت ها مواجه باشیم و این افزایش در حد نرخ تورم است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی چگینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت مسکن گفت: بازار مسکن روند ملایمی را طی می کند؛ با این حال رشد معاملات مسکن که در سال گذشته روند پرشتابی داشت در سال جاری ملایم تر خواهد شد.

چگینی با بیان اینکه با توجه به جریانات اقتصادی ماه های گذشته که سبب شد بازار مسکن با شیب آرامی رشد کند، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال وضعیت بازار مسکن خوب باشد به خصوص که سال گذشته سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافت و این سرمایه گذاری ها قطع نخواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته و ادامه آن در سال جاری، شاهد رشد صدور پروانه های ساختمانی بودیم که از حالت منفی و رکود خارج شده و روند مثبتی را طی می کند. بنابراین کسب و کار و تولید در حوزه مسکن روند صعودی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مجموعه این شرایط سبب می شود که خود بازار مسکن نیز همچنان در روند مثبت باقی بماند.

چگینی درباره بازار اجاره بهای مسکن گفت: به نظر می رسد در بخش اجاره بها در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد قیمت ها باشیم که این افزایش در حاشیه نرخ تورم خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ورود به کنترل قیمت مسکن همیشه مفید نخواهد بود چون در کوتاه مدت ممکن است اثر مثبت داشته باشد ولی سبب می شود که در بلندمدت هیچ تولید کننده ای وارد بازار مسکن نشود.  

وی تأکید کرد: کنترل قیمت ها در بازار مسکن سبب می شود تا هزینه های جانبی در اثر محدودیت ها افزایش یافته و در نتیجه تولید کننده نمی تواند دراین بازار فعالیت داشته باشد در نهایت نیز فرآیند تولید متوقف خواهد شد.

چگینی تصریح کرد: کنترل قیمت ها به فرآیند تولید مسکن لطمه زده و سبب می شود شدت افزایش قیمت در سالهای بعد بیشتر شود. این تجربه در دنیا شکست خورده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید