Performancing Metrics

رشد همراه با احتیاط قیمت‌ها در بورس تهران | اتاق خبر
کد خبر: 410865
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397 - 21:00
قیمت‌ سهام در بورس تهران امروز نیز با رشد مواجه شد؛ هر چند که این رشد، بسیار آرام و با احتیاط بود و نمی توانست برای سرمایه‌گذاران موقعیت سرمایه‌گذاری ویژه ای را فراهم کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چند روزی است که قیمت سهم ها در بورس تهران روند افزایشی را تجربه می‌کند؛ به طوری که بعد از دو هفته شاخص کل توانسته کانال ۹۵ هزار واحدی را بازپس گیرد ولی این روند تا یک سقف خاصی می‌تواند ادامه داشته باشد؛ چرا که بسیاری معتقدند این افزایش قیمت ها دلایل اقتصادی ندارد؛ همچنان که ریزش قیمت سهم ها در طی ماه های گذشته بیشتر دلایل غیر اقتصادی داشت.

در روزهای گذشته تعدادی از گروه ها از جمله پالایشی ها توانستند از رشد نسبتا پایداری بهره مند شود. عده ای معتقدند افزایش قیمت ارز های خارجی می تواند دلیل بنیادی برای افزایش شاخص های بازار سرمایه باشد؛ چرا که قیمت دلار هنوز در قیمت سهم ها و روند افزایشی شاخص تاثیر نداشته است و شرکت های صادرات محور با فروش محصولات خود می توانند با رشد بیشتری در سود خود مواجه شوند.

اما در هر حال در کنار افزایش نرخ ارزهای خارجی که می تواند برای اغلب شرکت های بورسی سودآور باشد، ریسک های موجود در بازار سهام برای سرمایه گذاران نمی تواند خوشایند باشد؛ چرا که این سرمایه گذاران می‌توانند در دیگر بازارها با بازدهی بیشتر، ریسک کمتری را تحمل کنند.

امروز  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۳ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۱۳۶ رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۶۱ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۲۹۸ بالا رفت. شاخص آزاد شناور با رشد ۹۲ واحد تا رقم ۱۰۱ هزار و ۶۹۵ افزایش یافت و شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۰ و ۸۷ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی مبین هریک به ترتیب ۶۳، ۳۲ و ۲۷ واحد در افزایش دماسنج بازار سرمایه تاثیر داشتند و در طرف مقابل پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ایران خودرو هر یک به ترتیب با ۴۲، ۲۹ و ۲۰ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه فلزات اساسی نوسان قیمت سهم‌ها به جز در تعداد معدودی عمدتا کمتر از ۱.۵ درصد بود. البته تعدادی از سهم‌ها مانند لوله و ماشین‌سازی ایران، سرمایه‌ گذاری توکا فولاد با رشد بیش از چهار درصد قیمت همراه بودند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز بسیاری از نمادها نوسان کمتر از ۱.۵ درصد داشتند. در این گروه ۱۹۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فراورده‌های نفتی نیز تعدادی از نمادها با رشد اندک قیمت سهام مواجه شدند و تعدادی نیز حدود یک درصد افت قیمت را تجربه کردند. در این گروه ۳۱ میلیون سهم به ارزش ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۹۰۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون سهم در ۵۸ هزار و ۴۸۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز ۲.۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۰۱۹.۷ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس تهران تا رقم ۲۶۶ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به رقم ۲۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید