Performancing Metrics

پوشش دوربین‌های ثبت تخلف در آزادراهها ۲۰ کیلومتر است | اتاق خبر
کد خبر: 410895
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1397 - 13:36
معاون وزیر راه:
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: به‌منظور افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای با حمایت مجلس پروژه نصب ۴ هزار و ۲۹۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات در راه ها در دستور کار سازمان قرار دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالهاشم حسن نیا با اعلام این مطلب افزود: بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام‌ شده و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از توسعه و ارتقای راه‌های کشور، افزایش خودرو و سفرهای بین‌شهری هم‌وطنان در سال‌های آتی، ضرورت توسعه و گسترش هوشمند سازی جاده‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ریاست  مجلس پیشنهاد و درخواست گردید، که مورد موافقت ایشان قرار گرفت  و به کمیسیون عمران مجلس جهت قرار گرفتن در دستور کار و اقدام مقتضی ارجاع شد.

وی با اشاره به نقش و تأثیر هوشمندسازی جاده‌های کشور در مدیریت سرعت و کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی و تصادفات جاده‌ای، خاطرنشان کرد: با توجه به برآورد اولیه برای پوشش ۴۴ هزار و ۸۶۵ کیلومتر راه‌های شریانی و پر تردد شامل آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی در سال ۱۴۰۰ مجموعاً  ۶ هزار و ۳۴۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نیاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه متوسط پوشش این دوربین‌ها در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها ۱۰ کیلومتر و در راه‌های اصلی ۲۰ کیلومتر خواهد بود، افزود: در حال حاضر تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور که فعال بوده و تا پایان سال جاری نصب خواهد شد ۲۰۵۰ دستگاه است و برای سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۲۹۲ سامانه دیگر جهت پوشش مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  در ادامه توضیح داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور طی ۳ سال آینده ۱۰ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است که امید است مراحل قانونی تصویب این اعتبار انجام و جهت اجرا  ابلاغ گردد.

حسن نیا اظهار داشت: هزینه پشتیبانی و نگهداری سالانه این سامانه‌ها ۱۵۰۰ میلیارد ریال است که از اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین خواهد شد و بر اساس برنامه تعیین‌شده، نصب و اجرای این سامانه‌ها در ظرف سه سال و نگهداری  و خدمات پس از نصب از طریق پیمانکار مربوطه تا پایان سال هشتم انجام خواهد شد.

گفتنی است سیر مراحل قانونی این درخواست و پیشنهاد از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال پیگیری است؛ ضمن آنکه به جهت ارتقای کیفیت انجام کار مطابق با فن‌آوری‌های روز دنیا این سازمان مطالعات و بررسی‌های لازم درباره فرآیند اجرا را از مدت‌ها قبل آغاز کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید