Performancing Metrics

اتحادیه اروپا مصمم به ممانعت از اعمال تحریم‌های آمریکاست ​ | اتاق خبر
کد خبر: 410971
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397 - 22:10
معاون وزیر نفت؛
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: اراده سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا حفظ شده است و این کشورها با اجرای سازوکارهایی مصمم به ممانعت از اعمال تحریم‌های آمریکا هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، امیرحسین زمانی نیا در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با بیان این که اعضای اتحادیه اروپا می‎‎خواهد روابط تجاری با ایران بر مبنای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آسیب نبیند، افزود: این روابط بعد از برجام تا حدودی به شرایط عادی برگشته و تنها اندکی مشکلات بانکی باقی مانده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون اراده سیاسی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به ایران اعلام شده و این کشورها خواستار ممانعت از اعمال تحریم‌های فرامرزی آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی هستند.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با تاکید بر این‌که اولویت ایران فروش نفت و دریافت عواید نفتی از طریق بانکی بدون ایجاد مانع است، ادامه داد: همچنین مسئله کشتیرانی، نفتکش‌ها و بیمه برای ایران در این میان بسیار مهم است.

زمانی نیا با اشاره به این‌که پس از برجام برخی بانک‌های متوسط همکاری با ایران را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: سازوکار اتحادیه اروپا همکاری مستقیم چند بانک مرکزی اروپا با بانک مرکزی ایران بوده تا از این طریق بتوان عواید حاصل از فروش نفت، میعانات، فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی به ایران انتقال داد.

وی با بیان این‎که شرکت‌های اروپایی که کسب و کار آنها بیشتر در حوزه آمریکا بوده ترجیح می دهند با این کشور کار کنند، افزود: شرکت‎های متوسط اروپایی که کسب و کار کمتری در آمریکا دارند زیر پوشش و حمایت سیاسی اتحادیه اروپا قرار می‎گیرند و می‎توانند با ایران کار کنند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این‌که راه و روش اجرای این سازوکارها هم اکنون در حال مذاکره بوده و شرکت ملی نفت ایران نیز به عنوان پشتیبان مذاکرات همراه وزارت امور خارجه است تا مسائل جزئی در مسائل مربوط به نفتکش‌ها، کشتیرانی، فروش نفت و محصولات پتروشیمی برطرف شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید