Performancing Metrics

100 درصد اعتبارات رونق تولید جذب شد | اتاق خبر
کد خبر: 411032
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 09:44
درسال گذشته /
مسئول هماهنگی امور استان‌ های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 100 درصد اعتبارات پیش‌ بینی شده رونق تولید طی سال گذشته و با سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید جذب شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، ایرج موفق عصر چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در جمع خبرنگاران افزود: این اعتبارات رقم قابل توجهی بود که شرایطی برای نوسازی و بازسازی بخش تولید ایجاد کرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام حمایت از تولید کالای ایرانی، گفت: امسال افزایش کیفیت کالای ایرانی در دستور کار است که برای تحقق این مهم نیاز به نوسازی در بخش صنعت داریم.
مسئول هماهنگی امور استان‌ های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتبارات خوبی در سال جاری برای حوزه صنعت، معدن و تجارت پیش‌ بینی شده است، افزود: بخش تولیدی می‌ تواند از این اعتبارات در بخش تامین سرمایه در گردش خود برای تامین مواد اولیه استفاده کند.
موفق ادامه داد: واحدهای تولیدی می‌ توانند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، واحدهای خود را نوسازی کرده و کیفیت کالای تولیدی را افزایش دهند از این رو می توانند در زمینه کیفیت کالا با کالاهای کشورهای خارجی نیز رقابت کنند.
وی گفت: برای حمایت از کالاهای ایرانی، بسته‌ های صادراتی پیش‌ بینی شده تا صنعتگرانی که می‌ خواهند صادرات داشته باشند، بتوانند از این بسته‌ ها استفاده کنند.
وی با اشاره به نحوه تقسیم بودجه در بین استان‌ ها تصریح کرد: بر اساس شرایط استان ‌ها بودجه تقسیم‌ بندی و در اختیار سازمان ‌ها قرار داده می‌ شود.
مسئول هماهنگی امور استان‌ های وزارت صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت های خوب منطقه جنوب کرمان در بخش معادن اشاره کرد و گفت: در بخش نوسازی معادن، ماشین آلات معدنی و واحدهای صنعتی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و بزودی با ایجاد پایانه صادراتی کمک خوبی برای ساماندهی محصولات کشاورزی این منطقه انجام می شود.
وی بیان کرد: امکانات و زیرساخت های لازم برای سرمایه‌ گذاری ایجاد شده از این رو باید به سمت پیدا کردن بازار برویم و ظرفیت خود را افزایش دهیم.
موفق ادامه داد: واحدهایی که واقعا شرایط تولید برای آنها میسر نیست باید به سمت تغییر خط تولید بروند تا بتوانند از بازار مناسبی در داخل و خارج کشور بهره ‌مند شوند.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان با جمعیت یک میلیون نفر یک سوم استان کرمان را شامل می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید