Performancing Metrics

حمله آمریکا به دو مقر ارتش سوریه در دیرالزور همزمان با تحرکات داعش | اتاق خبر
کد خبر: 411037
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 11:03
همزمان با حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به دو مقر ارتش سوریه در استان دیرالزور، تروریست‌های داعش نیز به این منطقه حمله بردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد، در حمایت علنی از تروریست‌های تکفیری جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در بادیه سوریه (شرق این کشور) دو پایگاه ارتش سوریه را مورد حمله قرار دادند. اما مقامات نظامی آمریکا مدعی شدند که هیچ اطلاعی از این حمله ندارند.

یک منبع نظامی سوریه نیز گفت: برخی مواضع ارتش سوریه در بادیه واقع در شهر بوکمال و حمیمیه در استان دیر الزور مورد هدف قرار دادند. حملات تنها خسارات مالی برجای گذاشته است.

این حملات همزمان با حضور گسترده داعش در منطقه انجام شد. بر اساس اعلام ارتش سوریه، تکفیریان داعش همزمان با این حمله، تحرکاتی در منطقه داشتند.

ارتش و نیروهای متحدین حمله تکفیریان داعش در صحرای المیادین را دفع کردند. در این حمله تعداد زیادی از عناصر داعش به هلاکت رسیده و هم‌اکنون منطقه در کنترل ارتش سوریه و هم نیروهای هم پیمان است.

یگان اطلاع‌رسانی درباره جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان گزارش داد، حملات در نزدیکی تاسیسات تی 2 رخ داده که در نزدیکی مرزهای عراق و در ۱۰۰ کیلومتری غرب رود فرات واقع است جایی که ائتلاف آمریکایی از نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش حمایت می‌کند.

رویترز به نقل از بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گزارش داد: ما هیچ اطلاعی از حمله ائتلاف آمریکایی به اهداف و نیروهای هم‌پیمان نظام سوریه نداریم.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما هیچ اطلاعی که این گزارش‌ها را تایید کند، نداریم.

شهر بوکمال برای مدتی طولانی مقر و جولانگاه داعش در مرزهای عراق قبل از شکستش در پایان ۲۰۱۷ بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید