Performancing Metrics

اشاره پوتین به احتمال نخست‌وزیر شدن مجدد در ۲۰۲۴ | اتاق خبر
کد خبر: 411128
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1397 - 11:07
رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی به این نکته اشاره کرد که شاید پس از پایان ریاستش در سال ۲۰۲۴ همانند سال ۲۰۰۸ به عنوان نخست‌وزیر به عرصه قدرت بازگردد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جمعه در پاسخ به سوالی در مجمع سن پترزبورگ درباره احتمال ترک قدرت در سال ۲۰۲۴ گفت: من همواره به صورت جدی مطیع قانون اساسی روسیه بوده و خواهم بود. قانون اساسی به صراحت تاکید دارد بیش از دو دوره متوالی مجاز نیست. این الان دومین دوره ریاست جمهوری من است.

پوتین سال ۲۰۰۸ پس از آنکه دو دوره متوالی رئیس‌جمهوری روسیه ماند، دمیتری مدودف را که از متحدان خود است به عنوان رئیس‌جمهوری کشور انتخاب کرد و خودش به پست نخست‌وزیری منتقل شد و چهار سال بعد از آن دوباره به پست ریاست جمهوری بازگشت. اما ناظران می‌گونید پوتین به عنوان قدرتمندترین فرد این کشور باقی ماند.

او در سخنانی که احتمالا اشاره‌ای به تکرار اقدام پیشینش برای انتقال به پست نخست‌وزیری در سال ۲۰۲۴ بود، گفت: دفعه پیشین که پست ریاست جمهوری را ترک کردم، این بار هم قصد دارم به همان اصول پایبند باشم.

پوتین در آستانه انتخابات مارس ۲۰۱۸ درباره اینکه آیا قصد دارد در ۲۰۳۰ به ریاست جمهوری بازگردد، گفته بود: آیا قرار است تا ۱۰۰ سالگی در این پست باشم؟ خیر!

ولادیمیر پوتین که از ۱۹۹۹ رهبری کشور را در دست دارد، در سال ۲۰۲۴ که دوران خدمتش به پایان می‌رسد، ۷۱ ساله خواهد شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید