Performancing Metrics

واردکنندگان خودرو یک‌شبه میلیاردر می‌شوند! | اتاق خبر
کد خبر: 411184
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397 - 11:01
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده که واردکنندگان خودرو از موقعیت‌هایی همچون تغییر نرخ ارز سوءاستفاده کرده و یک شبه میلیاردر می‌شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار خودروهای وارداتی وجود ندارد و واردکنندگان هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بازار خودروهای وارداتی به حال خود رها شده و در وضعیت بدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: هنوز یادمان نرفته که چند سال پیش زمانی‌که نرخ دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان رسید واردکنندگان خودرو یک مرتبه قیمت خودروهایی که با ارز ۱۰۰۰ تومانی وارد کرده بودند را در حد ارز ۳۰۰۰ تومانی افزایش دادند و یک مرتبه دارایی‌شان سه برابر شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در حال حاضر نیز که با تک نرخی شدن ارز واردکنندگان خودرو از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات استفاده می‌کنند اما همچنان مبنای قیمت‌گذاری آنها ارز حدودا ۶۰۰۰ هزار تومانی بازار آزاد است که در گذشته از آن استفاده می‌کردند.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، هزینه‌های واردات خودرو نسبت به چند ماه پیش که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند به مراتب کمتر شده و بنابراین قیمت خودروهای وارداتی نیز باید کاهش یابد.

امینی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت دقیق و درستی بر بازار خودروهای وارداتی داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون این نظارت وجود ندارد و واردکنندگان خودرو مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید