Performancing Metrics

ساخت واحدهای خیّرساز برای خانوار دومعلوله | اتاق خبر
کد خبر: 411211
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397 - 19:56
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز خبر داد؛
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز گفت: ۱۶ هزار واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای دو معلول با مشارکت خیرین مسکن ساز در کشور در حال احداث و ۳ هزار و ۳۰۰ واحد آن آماده واگذاری است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، کیومرث سلگی اظهار کرد: تأمین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول کار بزرگی است و می تواند بخشی از درد و رنج معلولیت داری را بکاهد.

وی ادامه داد: تامین مسکن نیازمندان و محرومان وخانوارهای دارای دو عضو معلول که اکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته از آرمان های اصلی انقلاب و حساب ۱۰۰ امام راحل است که با مدیریت جهادی و عزم واراده جدی در حال انجام است.

به گفته وی طرح احداث مسکن ویژه خانوارهای دارای دو عضو معلول با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز اجرا می شود و تسهیلات ویژه کم بهره و تسهیلات بلاعوض در این طرح دیده شده است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) بیان کرد: برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر بر اساس تفاهم‌ نامه بین بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان های مسئول در شهرها ۳۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۶ میلیون تومان کمک بلاعوض تعیین شده است.

وی همچنین گفت: ۱۷ هزار واحد مسکونی در کشور ویژه اقشار محروم و نیازمند در پنج سال اخیر احداث شده است که بخشی از ۳۰ هزار واحد مسکونی در حال اجرا است که در بیش از ۱۲۰ شهر کشور احداث شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور خواستار مشارکت بیشتر دولت با خیّران در تامین زمین مناسب برای تداوم احداث واحدهای مسکونی خیرساز شد و گفت: متاسفانه در برخی از شهرها از جمله شیراز زمین مناسب در اختیار خیّران قرار نمی گیرد، خیّران تمام وقت و سرمایه خود را در این موضوع به کار گرفته اند و نباید برای تهیه زمین یا حق انشعابات و تأمین خدمات زیربنایی هزینه های بیشتری به آنها تحمیل کرد.

سلگی گفت: معافیت خیّران برای تأمین هزینه های انشعابات آب و برق و گاز و خدمات زیربنایی در برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده و مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بیشتر موضوع است و به زودی قانون معافیت خیّران از تأمین هزینه های یاد شده ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور با بیان اینکه ابلاغ این مصوبه گشایش های مناسبی در کار خیّران مسکن ساز ایجاد خواهد کرد گفت: ما امیدواریم با حل شدن برخی از موانع توسعه فعالیت های خیّران، روند احداث واحد های مسکونی خیّرساز شتاب بیشتر گیرد.

وی همچنین استان فارس را استان نمونه و الگو در زمینه فعالیت خیّران دانست و گفت: انجمن خیرین مسکن ساز دراستان فارس به عنوان نخسیتن استان فعال در این عرصه بنیان نهاده شد و تا کنون این خیّران در احداث یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مشارکت داشته اند.

مدیرکل مشارکت های مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: خیّران در ۱۲۰ شهرستان کشور حضور دارند و در برخی از مناطق پروژه های خیرساز بسیار ارزشمند و قابل اعتنا احداث شده است.

سلگی اضافه کرد: مشارکت خیرین در تامین مسکن اقشار نیازمند نباید صرفا به مشارکت در احداث بنا و ساختمان خلاصه شود، بسیاری از خیرین میتوانند در تعمیر واحد های مسکونی، یا خرید خانه برای نیازمندان مشارکت کنند، مشارکت می تواند برای تأمین بخشی از نیازهای یک واحد مسکونی باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید