Performancing Metrics

ظریف: با وزیر خارجه هند در ارتباط با برجام و راه‌های گسترش روابط گفت‌وگو می‌کنم | اتاق خبر
کد خبر: 411222
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397 - 09:55
پس از ورود به دهلی
وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که در بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت دهلی نو با وزیر امور خارجه هند در ارتباط با برجام ، خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی و همچنین همکاری‌های دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری رایزنی وگفت‌وگو می‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف که بامداد دوشنبه در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد دهلی نو پایتخت هند شده بود در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر اظهار کرد: هفته گذشته تصمیم گرفتیم در ادامه مشورت‌هایی که با شرکای سیاسی و اقتصادی خود داریم به هند سفر کرده و با مقامات این کشور رایزنی و گفت‌وگو کنیم.

ظریف با اشاره به اینکه یک هیات سیاسی و اقتصادی وی را در جریان این سفر همراهی می‌کنند افزود: در صبح روز دوشنبه همکاران من از وزارت خانه‌های مختلف با شرکای هندی خود رایزنی و گفت‌وگو می ‌کنند و من نیز در بعد از ظهر روز دوشنبه یک ملاقات کاری با وزیر امور خارجه هند خواهم داشت و در آن ملاقات در ارتباط با برجام، خروج  آمریکا از این توافق بینالمللی و همچنین راه‌های تامین منافع اقتصادی دو کشور و گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور گفت‌وگو و رایزنی میکنیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با اشاره به روابط دو کشور هند و ایران در دوران قبل از برجام تصریح کرد: روابط دو کشور در دوران برجام گسترش پیدا کرد و ما تلاش داریم که این روابط را هرچه بیشتر گسترش دهیم. زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط تهران و دهلی نو در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت و حمل و نقل وجود دارد.

ظریف بعد از ظهر روز یک شنبه تهران را به مقصد دهلی نو ترک کرد و  بامداد روز دوشنبه وارد هند شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید