Performancing Metrics

ایران و حزب‌الله لبنان به درخواست دمشق در سوریه هستند | اتاق خبر
کد خبر: 411647
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1397 - 20:48
نبیه بری:
رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که ایران و حزب‌الله لبنان به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان درخواست‌ها برای خروج حزب الله و ایران از سوریه را محکوم  و اعلام کرد که در حال حاضر خروج ایران و حزب‌الله لبنان با توجه به ادامه وضعیت فعلی سوریه بعید است.

وی در ادامه افزود: ایران نیز مانند روسیه به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارد.

نبیه بری درخصوص حزب‌الله گفت: حزب‌الله لبنان در کشورش حضور دارد زیرا که اگر در آن جا نباشد داعش در لبنان خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص زمان خروج حزب‌الله و ایران تاکید کرد: تا زمانی که سوریه آزاد و اراضی آن یکپارچه شود، ایران و حزب‌الله در سوریه می‌مانند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین عنوان داشت:  ما حدود یک میلیون و نیم سوری در لبنان داریم و ما آن‌ها را غریبه به شمار نمی‌آوریم، لبنان و سوریه دو کشور دوقلو بوده و همچنان هم هستند در نتیجه آنچه در سوریه رخ می‌دهد بر لبنان تاثیر می‌گذارد و هر گونه تقسیم سوریه ترسیم مجدد نقشه منطقه است، همانطور که در توافقنامه سیکس پیکو رخ داده است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی از درگیری‌های مسلحانه رنج می‌برد و طی آن نیروهای ارتش سوریه با حمایت روسیه و ایران با گروه‌های مسلح مختلف از جمله داعش و جبهه النصره در حال جنگ است.

اخیرا درخواست‌ها برای خروج نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی و ایرانی از سوریه افزایش یافته و اسرائیل در موقعیت‌های متعدد تهدید کرده که به ایران اجازه تشکیل پایگاه نظامی در سوریه را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید