Performancing Metrics

افزایش۳۵درصدی هزینه تولیدتخم مرغ | اتاق خبر
کد خبر: 412128
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1397 - 15:01
دبیرکل کانون مرغ تخم گذار ایران با بیان اینکه دولت خسارت آنفلوانزای مرغی را بطور کامل پرداخت کرده ، گفت: قیمت تمام شده تولید تخم مرغ ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سید فرزاد طلاکش با بیان اینکه شرایط نامطلوبی که مرغداران طی سالیان گذشته داشتند هم اکنون تشدید شده است، اظهارداشت: قیمت تمام شده تولید تخم مرغ حداقل ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ هم اکنون با احتساب سود مرغدار حداقل ۶۴۰۰ تومان است، افزود: میانگین قیمت پیشنهادی توسط تشکل ها و اتحادیه مرغ داران میهن برای این محصول  کیلویی ۵۳۰۰ تومان بوده اما شاهد هستیم که گاهی در بازار قیمت عملا از این مقدار نیز پایین تر است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور تصریح کرد: این در حالی است که هنوز بالای ۷۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی استانهایی مانند تهران، البرز، قزوین و قم خالی است اما در استانهای دیگر مانند مشهد، یزد، اصفهان، گلستان، سمنان و خراسان رضوی  که استانهای پرتولید هستند نیاز بازار را تامین می کنند به همین خاطر مرغداران تولیدشان را با زیان عرضه می کنند.

طلاکش افزود: استانهای دیگر نیز باید فعال شوند تا ما اوایل پاییز با کمبود در این زمینه مواجه نشویم.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات نیز گفت: صادرات همچنان متوقف است اما دلیل این امر، مباحث بهداشتی نیست بلکه عدم توان رقابتی ایران با سایر کشورها در بازارهای هدف است.

طلاکش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمل و نقل نهاده های دامی هنوز به خوبی انجام نمی شود، گفت: علی رغم تلاش هایی که طی دو هفته گذشته در این زمینه شده، هنوز گرفتاری هایی وجود دارد. از آن مهم تر بحث قیمت است که خیلی گران است و مرغداران از اینکه هزینه های گزافی بپردازند و در آینده گرفتار بیماری شوند، نگران و دودل هستند که این مساله برای پایداری تولید خوب نیست.

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه آیا دولت خسارت آنفلوانزای فوق حاد را به تولیدکنندگان پرداخت کرد؟، گفت: تقریبا خسارت ها پرداخت شده و کسانی که پرونده آنان کامل بوده غرامت خود را ۱۰۰ درصد دریافت کرده‌اند.

طلاکش ادامه داد:   کسانی هم که مدارک آنها دچار نقص بوده با رفع نقص مدارک خود خسارت شان را دریافت می کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید