Performancing Metrics

تحریم قطعات و مواد اولیه به جای خودرو | اتاق خبر
کد خبر: 412153
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 09:09
نجفی‌منش اعلام کرد:
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه این بار آمریکا خودروی ایران را تحریم نکرده است، گفت: محدودیت‌های سختی برای قطعات و مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمدرضا نجفی‌منش در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: از ۱۵ مرداد تحریم های جدید صنعت خودرو یعنی قطعات و مواد اولیه آغاز خواهد شد، این در حالی است که آنها خود خودرو را تحریم نکردند، پس هدف این تحریم ها ضربه مهلک به ایران است و البته تحریم ها، این بار خشن و مهلک است.

وی افزود: برخی کشورها تا سیصد میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما جرات ندارند که کار را با ایران در شرایط جدید تحریم، ادامه دهند؛ پس ترک ناخواسته شرکتهای سرمایه گذار در ایران محرز شده است.

به گفته نجفی منش، اداره خزانه داری آمریکا ۵۰۰ نفر را در نظر گرفته است که دور زدن تحریم های ایران را رصد کنند، این در حالی است که ما باید ۵ هزار نفر را برای مقابله با آنها قرار دهیم. این در حالی است که پژو و هیوندایی اعلام کرده‎اند که از ایران می‌روند.

وی اظهار داشت: یک راه این است که تماشاگر باشیم یا اینکه اقدام کنیم. اولین پیشنهاد ما این است که یک ستاد مقابله تحریم همانطور که در آمریکا خزانه داری مسئول شده است، راه اندازی شود که با همکاری وزارت خارجه، تحریم ها را پیگیری کنند.

نجفی منش خواستار وحدت و تک صدایی شد و گفت: باید ارتباط دائم با شرکتها و فعالان اقتصادی برای شناسایی مشکلات برقرار شود، البته باید توجه داشت که حرکت با دست فرمان قبلی، امکان پذیر نیست. اتاق باید این مسائل را دریافت کرده و با طبقه بندی، آن را به مسئولان ارایه دهد.

وی با بیان اینکه برجام باید حفظ شود، گفت: ایران باید همکاری با اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار دهد، ضمن اینکه همکاری با شرکتهای کوچک و متوسط باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید