Performancing Metrics

دولت با نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز در حال بازی است | اتاق خبر
کد خبر: 412161
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 11:14
سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس:
سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مسبب گرانی اخیر، کارخانه ها و واحدهای تولیدی هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رحیم زارع در استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما اظهار داشت: امروز برای نظارت بر ۲ میلیون واحد صنفی در کشور فقط ۱۸۰۰ واحد نظارت کننده داریم که این وضعیت به شرایط حداقلی شبیه است.

او ادامه داد: مسبب گرانی های چند روز اخیر، کارخانه ها و تولیدی ها هستند اما مطابق توافقنامه ای که میان اتاق اصناف و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت حاصل شده، قرار است قیمت ها به حالت قبل برگشته و کاهش یابد، در این راستا با کم فروشان هم برخورد قاطع خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها در اختیار ۱۰ هزار نفر قرار گرفته است و ۸۰ میلیون نفر از این نرخ بی بهره اند و چون در شرایط خاص اقتصادی به سر می بریم باید مردم را از نوع خاصی کالای سوبسیددار بهره مند سازیم.

وی افزود: طبق تحقیقات وسیع دولت حدود ۲۰۰ قلم کالای وارداتی، لیست شده تا با واردات آنها مقابله شود اما دولت از ظرفیت و پتانسیل تولید داخلی بی خبر است. ابزارهای نظارتی موجود دولت، کارآمدی لازم را ندارد و یکی از عمده دلایل گرانی های اخیر، نظارت ضعیف دولت بر امور اصناف شده و آنچه به نظر می آید این است که دولت با نرخ ارز در حال بازی است.

زارع تصریح کرد: در مجلس به دنبال آن هستیم که تصمیماتی اتخاذ کنیم تا دولت نتواند با نرخ سودهای بانکی و ارز بازی کند، با این شرایط فقط عده ای می توانند از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند که بی تعارف باید گفت ­استفاده شان به احتکار شبیه است و در حقیقت صادرکنندگان و مردم از این نرخ بی نصیب مانده اند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: علاج فعلی و کوتاه مدت گرانی ها و شرایط نابسامان اقتصادی کشور، تقویت واحدهای نظارتی اتاق اصناف و دولت است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید