Performancing Metrics

ظرفیت‌ اشتغال‌زایی ۱۲۷ روستای کانونی شناسایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 412170
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 15:40
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ اشتغال‌زایی ۱۲۷ روستای کانونی،در قالب طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری گفت: ظرفیت اشتغال بالقوه این مناطق، بالفعل می شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اصغر نورالله زاده درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: بیشترین تقاضای ثبت شده در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال مربوط به پرورش دام است که در این زمینه ۹۰ هزار تقاضا ثبت شده است.

وی ادامه داد: توصیه ما به متقاضیان و فعالان توسعه اشتغال در حوزه دام این است که در بخش «فرآوری» و «بسته بندی» فعالیت کنند چراکه این دو بخش می تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر اینکه در فرایند توسعه اشتغال روستایی به دنبال ظرفیت های اشتغال دارای ارزش افزوده هستیم، افزود: ما باید در کنار توسعه دام، فعالیت های مرتبط با فرآوری را توسعه دهیم ضمن اینکه توصیه ما به متقاضیان اشتغالزایی در حوزه دام، توسعه فراوری مربوط به دام است.

نورالله زاده با بیان اینکه حدود ۵ هزار روستای کانونی برای مداخلات توسعه ای اشتغال شناسایی شده است، گفت: این طرح در قالب برنامه «یک روستا – یک محصول» اجرا شده که در گام نخست با مداخلات توسعه ای ظرفیت های اقتصادی و اشتغال در ۱۲۷ روستا شناسایی شده است که در این فرایند با مداخلات توسعه ای آنها را راهنمایی می کنیم تا فعالیت های اقتصادی و اشتغال خود را در این ظرفیت ها متمرکز کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به این سوال که با توجه به پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به اشتغال روستایی، آیا حسب دستور رئیس جمهور تا پایان شهریور کل این منابع تخصیص داده  و پرداخت می شود؟ گفت: بر اساس اعلام رئیس جمهور، به دستگاه های اجرایی تا پایان شهریور ماه مهلت داده شده تا نسبت به بررسی طرح ها و تعیین تکلیف منابع ۱.۵ میلیارد دلاری تسهیلات اشتغال روستایی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: طبیعی است در صورت عدم تخصیص منابع تا پایان شهریور، این مدت تمدید می شود.

بر اساس قانون ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل ریالی ۱۲ هزار میلیارد تومان از سال گذشته برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری اختصاص پیدا کرد و این طرح از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

بر اساس آمار اعلام شده تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان از کل این منابع برای طرح های مصوب اشتغال روستایی پرداخت شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید