Performancing Metrics

پیشرفت ۴۵ درصدی آزادراه جنوب تهران با سرمایه ۲۵۰۰ میلیاردی | اتاق خبر
کد خبر: 412255
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1397 - 14:28
وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با پیشرفت ۴۵ درصدی طبق برنامه زمان بندی در حال اجراست، گفت: بر اساس قرارداد این پروژه سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از قطعه سه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که از آبیک در استان قزوین آغاز شده و تا چرمشهر در آزادراه قم-گرمسار ادامه می یابد، در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور به طول ۱۵۸ کیلومتر است که به صورت یکپارچه جنوب غرب به جنوب شرق تهران را متصل می کند و از جهت حمل ونقلی نیز تمام آزادراه ها و بزرگراه های مسیر را مانند آزادراه تهران-ساوه، آزادراه تهران-قم و آزادراه قم-گرمسار را به صورت یک کمربندی بزرگ به یکدیگر متصل می کند.

وی ادامه داد: این آزادراه از جهت آرامش برای شهروندان تهران به کاهش ترافیک و بهبود کیفیت زیست محیطی تهران کمک کرده و تمام خودروهای سنگینِ باریِ ورودی به تهران که باعث ایجاد ترافیک‌های گسترده ای در پایتخت می‌شد وارد این آزادراه شده و ترافیک کاهش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی، حجم سرمایه گذاری در این آزادراه را ۲۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: رقم اولیه بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد، ضمن اینکه تاکنون ۸۷۰ میلیارد تومان صورت وضعیت صادر شده که رقم بسیار بالایی است و به معنی هزینه کرد روزانه بیش از یک میلیارد تومان برای احداث این آزادراه است که از سال ۹۵ کار ساخت آن آغاز شده است.

به گفته آخوندی، پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که کل فرآیند احداث آن طبق برنامه پیش رفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت این آزادراه از تمام فناوری های جدید استفاده شده است، ادامه داد: برای این پروژه یک کارخانه قیر و آسفالت مدرن با ظرفیت سه هزار تن برای تولید آسفالت با طول عمر بالا احداث شده است.

وزیر راه با اشاره به اهمیت به رعایت معماری منظر و مرآ در ساخت این آزادراه افزود: در گذشته برای دو طرف آزادراه و زیبایی مسیر توجهی نمی شد ولی از ابتدا برای ساخت این آزادراه به موضوع معماری منظر توجه شده است.

آخوندی در خصوص سیستم ایمنی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: این مسیر به وسیله نیوجرسی های مفصلی ایمن سازی می شود و به هیچ عنوان از سیستم ایمنی گاردریل در آن استفاده نخواهد شد.

آخوندی با اشاره به فعالیت همزمان همه قطعات این آزادراه ۱۵۸ کیلومتری افزود: تاکنون ۶۰ کیلومتر از مسیر آسفالت شده است. از دیگر مزایای این آزادراه این است که از هر دو سر مسیر چه از سمت  آبیک در استان قزوین و چه از سمت چرمشهر در شرق استان تهران همزمان عملیات احداث در حال اجراست.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، پیمانکاران این پروژه همگی ایرانی بوده و کار آنها از کیفیت بالایی برخوردار است به خصوص اینکه این مسیر پل های متعددی داشته و دو پل مهم آزاده تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم از پل های مهم این آزادراه به شمار می روند.

آخوندی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که در ساخت این آزادراه برای ما مهم بود نحوه دسترسی پروژه به فرودگاه امام خمینی است چرا که ما به دنبال آن هستیم تا کل بارانداز شهر تهران را به جنوب شرق فرودگاه امام منتقل کنیم و این آزادراه این دسترسی را برای ما انجام خواهد داد. نتیجه انتقال بارانداز به این فرودگاه، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در پایتخت است که به خاطر وجود باراندازها در داخل شهر ترافیک سنگینی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۰۰ نفر در پروژه در حال فعالیت هستند، زمان افتتاح پروژه را بر اساس آنچه در قرارداد ذکر شده، سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مدعی است قبل از مدت زمان مقرر در قرارداد این آزادراه را تحویل خواهیم داد همچنین سهم آورده دولت در این آزادراه ۳۰ درصد و سهم قرارگاه خاتم الانبیا ۷۰ درصد است که دولت سهم خود را به صورت اوراق مشارکت پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید