Performancing Metrics

تحریم های آمریکا،مانع فعالیت شرکت های بزرگ نفتی در ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 412309
تاریخ انتشار: 1 تیر 1397 - 18:31
مدیر ارشد اجرای توتال مطرح کرد:
مدیر ارشد اجرایی توتال گفت: اداره یک شرکت بین‌المللی بدون دسترسی به تامین مالی آمریکا یا سهامداری آمریکا، غیر ممکن و این واقعیت جهان است که ما حق معامله با ایران را نداریم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر،  پاتریک پویانه، مدیر ارشد اجرایی توتال، غول نفتی فرانسه که به دنبال اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، هنوز برای همیشه از ایران خارج نشده است، در مصاحبه با سی ان بی سی، چشم‌انداز ناامیدکننده‌ای برای شرکتش در ایران ترسیم کرد.

توتال پس از توافق ۲۰۱۵ توسعه بخشی از بزرگ ترین میدان گازی جهان را به دست گرفت، اما با خروج واشنگتن از برجام، این شرکت اکنون در حال خروج از این پروژه و ایران است، مگر اینکه دولت آمریکا یک معافیت تحریمی برای این کشور در نظر بگیرد. که این معافیت، توتال را از تحریم های ثانویه مورد استفاده آمریکا برای تنبیه شرکت‌های همکاری کننده با ایران، حفاظت می‌کند.

پاتریک پویانه، رئیس توتال در سمینار اوپک در وین گفت: یک شرکت بین‌المللی مانند توتال وجود ندارد که بتواند در هر کشوری با وجود تحریم‌های ثانویه کار کند. ما این حق را نداریم. این واقعیت جهان است.

وی اذعان کرد: ممکن است موضعش با (موضع) رهبران اروپایی سازگار نباشد. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا با تصویب قوانینی با هدف حمایت از شرکت‌های این اتحادیه که مبادلات تجاری با ایران دارند، توافق هسته‌ای را نجات دهد.

پویانه با این حال گفت: من باید واقع بین باشم و با واقعیت روبرو شوم.

وی افزود:واقعیت این است که سرمایه جهان اکنون در دست آمریکاست،  آیا درست است آمریکا از این سرمایه به منظور اعمال برخی قوانین برای دیگر کشورها استفاده می کند؟ این یک بحث است.

براساس این گزارش، تحریم های ثانویه به صورت ویژه برای شرکت های چند ملیتی نظیر توتال پرمخاطره است. مشارکت در فعالیت‌های تحریمی با ایران می‌تواند دولت آمریکا را به محروم کردن توتال از سیستم مالی عظیم آمریکا ترغیب و این شرکت را مجبور کند، تا به فعالیت‌هایش در آمریکا خاتمه دهد.

توتال می گوید، بانک‌های آمریکایی در حدود ۹۰ درصد فعالیت های تامین مالی این شرکت مشارکت دارند و حدود ۳۰ درصد سهام این شرکت متعلق به سرمایه گذاران آمریکایی است. بیش از ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه توتال در فعالیت‌هایی در آمریکا است.

در مقایسه، توتال کمتر از ۴۰ میلیون یورو یا حدود ۴۶ میلیون دلار در پروژه عظیم پارس جنوبی هزینه کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید