Performancing Metrics

ایران انتظار ندارد مشتریان نفتی معافیت بگیرند | اتاق خبر
کد خبر: 412335
تاریخ انتشار: 2 تیر 1397 - 11:40
وزیر نفت در مصاحبه با بلومبرگ:
وزیر نفت که برای شرکت در نشست رسمی اوپک به وین رفته بود در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: تصور نمی‌کنم که خریداران نفت ایران بتوانند از دولت آمریکا معافیت بگیرند تا پس از بازگشت تحریم‌های دونالد ترامپ، به خرید محموله‌های نفتی ادامه دهند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اظهارات وزیر نفت ایران پس از این مطرح شد که گزارش‌ها نشان داد مقامات آمریکایی از ژاپن خواسته‌اند واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کند و این اقدام، فراتر از کاهش خریدی بود که در دوران تحریم‌های دولت اوباما از این کشور آسیایی خواسته شده بود. تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۲ علیه ایران به اجرا درآمد حدود یک میلیون بشکه در روز از صادرات نفت ایران را محدود کرد، اما هنوز مشخص نیست محدودیت‌های اعلام شده از سوی ترامپ چه تاثیری بر بازار خواهد داشت.

بیژن زنگنه روز جمعه به تلویزیون بلومبرگ گفت: شرکت‌های نفتی بین‌المللی بزرگ رویا داچ شل و توتال فرانسه خرید نفت ایران را متوقف کرده اند. شرکت‌های نفتی پس از اعمال فشار آمریکا برای انتقال پول و برای بیمه حمل محموله‌های نفتی، مشکلاتی پیدا کردند. تصور نمی‌کنم آنها بتوانند از آمریکا معافیت بگیرند. ما راه دیگری پیدا خواهیم کرد.

زمانی که ترامپ ماه میلادی گذشته تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند دولت وی به خریداران ۱۸۰ روز برای محدود کردن خریدشان فرصت داد. درخواست برای توقف واردات ژاپن موضع شدیدتر از سال ۲۰۱۲ در قبال ایران را نشان می‌دهد. در آن زمان کشورها اجازه یافتند در قبال دریافت معافیت از محدودیت‌های مالی آمریکا،  به خرید نفت از ایران در سطح پایین‌تری ادامه دهند.

به گفته زنگنه، اکثر مشتریان همچنان نفت ایران را خریداری می‌کنند و راه‌های بسیاری برای ایران به منظور حفظ تولید خود وجود دارد.

زنگنه گفت: من نمی‌توانم به راه‌های دیگر اشاره کنم. اگر دولت آمریکا بداند ما چه کاری انجام خواهیم داد مانع ما خواهد شد.

مساله تحریم‌ها منبع اختلاف در نشست اوپک شده بود که در آن ایران ابتدا با تلاش‌های برخی از اعضاء برای افزایش تولید و تصاحب سهم بازارش مخالفت کرده بود.

وزیر نفت گفت: وزارت نفت ایران برای بدترین سناریو آماده شده و ترامپ را به اقدام علیه بازار آزاد متهم کرد.

وی گفت: صادرات نفت ایران ماه جاری به حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید