Performancing Metrics

طلا نمی‌تواند از این گران‌تر شود | اتاق خبر
کد خبر: 412457
تاریخ انتشار: 4 تیر 1397 - 17:43
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا در بحبوحه دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر این کشور، کاهش پیدا کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۶۷.۲۳ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۲۶۸.۸۰ دلار رسید.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک ،در سنگاپور OCBC با توجه به تنش‌های تجاری فزاینده و همچنین رونق اقتصاد آمریکا در مقایسه با اقتصادهای دیگر، عواملی وجود دارد که قیمت دلار را بالاتر خواهد برد. قیمت طلا به شدت تحت تاثیر روند حرکت دلار قرار دارد و در واقع در واکنش به رشد ارزش دلار، طلا جذابیت کمتری پیدا کرده است.

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری جهانی سقوط کردند. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در ۹۴.۵۲۵ واحد نیز ایستاد که بالاترین حد از ژوییه سال ۲۰۱۷ بود.

طلا معمولا در شرایط تنش‌های سیاسی و اقتصادی از تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن سود می‌برد، اما این‌بار رشد ارزش دلار باعث شده است این فلز ارزشمند برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر شود.

به گفته استفن اینس، مدیرمعاملات منطقه آسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA، در بحبوحه دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا و دلار قوی، معامله‌گران در زمان افزایش قیمت‌ها به فروش روی می‌آورند. برای این‌که طلا به بالای ۱۲۸۲ دلار صعود کند باید ارزش دلار به میزان قابل توجهی افت کند.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا، هفته گذشته اظهار کرد: این بانک به روند تدریجی افزایش نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد.

نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا از جذابیت طلا به عنوان یک دارایی بدون بازده کم می‌کند.

قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا و ارزش بالای دلار، به پایین‌ترین قیمت در شش ماه اخیر سقوط کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۶.۳۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۸۷۱.۴۹ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۹۵۴.۱۰ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید