Performancing Metrics

اعلام اسامی صرافی‌های گران‌فروش به مصلحت نیست | اتاق خبر
کد خبر: 412470
تاریخ انتشار: 4 تیر 1397 - 21:05
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بنا به دستور ریاست جمهوری، ستاد از زمان ایجاد وضعیت جدید در بازار ارز، بر مبارزه و مقابله با قاچاق ارز متمرکز شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی مویدی امروز (دوشنبه) معتقد است وضعیت موجود در نوسانات بازار ارز، متاثر از عوامل اقتصادی نیست، بلکه متاثر از مسائل روانی است و با توجه به تحریم‌های موجود باید هوشمندانه و آگاهانه در این شرایط مقابله کرد. همچنین با عناصری که پدیدآورنده شرایط حاضر در حوزه قاچاق باشند، برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن تمام قد علیه مردم و نظام ایستاده و به جد از فضای مجازی و روانی استفاده می‌کند، گفت: شرایط فعلی جامعه ما متاثر از مسائل روانی است. البته ما تحریم هستیم، اما باید هوشمندانه و آگاهانه در این عرصه به مقابله بپردازیم. ما شاهد یک سازمان یافتگی در مرز و بیرون مرز به منظور جنگ عملیات روانی هستیم.

مویدی ادامه داد: همان طور که وزیر خارجه اشاره کرد در بعضی نقاط از کشورهای همجوار کشور عملیات روانی علیه نظام و کشور طراحی شده و این روزها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. طبیعی است که ما متناسب با این جنگ روانی به مقابله بپردازیم. نقش آحاد مردم در جهت روان و تلطیف کردن فضا موثر است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بنا به دستور ریاست جمهوری تمرکز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از زمان ایجاد وضعیت ارز، بر بحث مبارزه و مقابله با قاچاق ارز شده است، افزود: ما با دستگاه‌های متولی هماهنگی‌هایی داشتیم. این دستگاه‌ها برنامه‌هایی در دستور کار دارند که در حوزه مقابله، تکانه‌هایی که ایجاد می‌شود را کاهش دهیم و برنامه‌ها را به دستگاه‌های مقابله‌ای اعم از تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و گمرک اعلام کردیم و رصد و نظارت داریم.

مویدی در ادامه با بیان اینکه آمار کشفیات قاچاق هفته آینده اعلام می‌شود، اظهار کرد: بخش مقابله‌ای پس از تمهیدات ایجابی و پیشگیرانه است. در این بخش همکاران ما به عنوان اولویت جدی کار را دنبال می‌کنند. البته نیازمند همکاری مردم هستیم که می‌توانند در سطح عرضه همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای تعیین قیمت ارز معادله‌ای آورد، چون بعد روانی دارد، گفت: تمام اقتصاددانان و صاحب‌نظران در علم اقتصاد معتقدند وضعیت موجود متاثر از عوامل اقتصادی نیست، بلکه متاثر از مسائل روانی است که آن هم نسخه خاص خود را می‌طلبد و همه ما می‌توانیم در این فرآیند ایفای نقش کنیم. آنچه به معنی قاچاق باشد، ستاد ورود می‌کند و عناصری که پدیدآورنده این شرایط در حوزه قاچاق باشند، مورد رصد ما هستند و با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید