Performancing Metrics

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبی ۵۰ سال زمان می‌خواهد! | اتاق خبر
کد خبر: 413343
تاریخ انتشار: 25 تیر 1397 - 10:31
حاج رسولی ها:
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: براساس محاسبات صورت گرفته اگر شرایط تامین منابع مالی در حوزه آب به روال فعلی باشد، ۵۰ سال زمان برای اتمام این طرح ها نیاز است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد حاج رسولی‌ها با بیان اینکه طرح‌های نیمه‌تمام بخش آب کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: برای امسال تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای انجام طرح‌های نیمه‌تمام لحاظ شده است که اگر این میزان را به بخش‌های مجزای سد و شبکه تقسیم کنیم ۵۰ سال طول می‌کشد که این طرح ها تمام شود.

به گفته وی، از میان ۱۱۵۷ شهر ایران ۳۳۴ شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۴ میلیون نفر با مشکلات کم آبی مواجه هستند. به همین دلیل دولت در هفته‌های اخیر حدود ۱۰۲۰ میلیارد تومان به منظور اجرای ۱۱۹۵ پروژه در ۲۸۰ شهر برای کاهش تنش آبی اختصاص داده است.

تبیین پروژه های متعدد در دولت دهم برای وزارت نیرو این دولت را با مشکلات زیادی روبرو کرد به طوری که اکنون وزارت نیرو با حجم وسیعی از پروژه های اجرا نشده که هر کدام به میلیاردها تومان سرمایه نیاز دارد مواجه شده و تا سال ۱۳۹۵ پیش بینی می‌شد که دست کم ۱۷ سال تا خلاصی از این ماجرا زمان لازم باشد اما اکنون بر اساس آخرین براورد های صورت گرفته وطبیعتا افزایش تعدد پروژه ها این عدد به ۵۰ سال افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید