Performancing Metrics

تحویل سکه‌های پیش‌فروش ۳ماهه از فردا | اتاق خبر
کد خبر: 413352
تاریخ انتشار: 25 تیر 1397 - 14:39
دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد
دبیر کل بانک مرکزی از تحویل سکه‌های پیش فروش با سررسید سه ماهه از ۲۶ تیرماه خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طرح پیش فروش سکه از بهمن‌ماه تا فروردین‌ماه سال جاری اجرایی شد و تا فروردین‌ماه در دو سررسید شش ماهه و یک ساله بود که در ادامه به سررسیدهای یک، سه، شش، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه تغییر کرد. در پایان طرح پیش فروش حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه فروش رفت که نزدیک به یک میلیون آن سکه‌های یک ماهه بود و مابقی در سررسیدهای دیگر. سکه‌های یک ماهه در اردیبهشت‌ماه تحویل شد و اکنون زمان تحویل سکه‌های سه ماهه است.

آن طور که محمود احمدی-دبیرکل بانک مرکزی- اعلام کرده است سکه‌های پیش فروش سه ماهه طبق وعده در پایان تیرماه و از روز بیست‌وششم در شعب بانک ملی به صاحبان آن تحویل خواهد شد.

احمدی با اشاره به این‌که سکه‌های پیش فروش یک ماهه در زمان خود تحویل شد، گفت: اما هر آنچه که دارندگان سکه‌های پیش فروش تحویل نگرفتند، نزد بانک امانت باقی مانده و هر وقت که اراده کنند، می‌توانند مراجعه کرده و آن را دریافت کنند. این در حالی است که سکه‌های تحویل سه ماهه که در ماه جاری تحویل آن شروع می‌شود، به روال قبل بوده و دارندگان می‌توانند آن را تحویل بگیرند، اما اگر در زمان آن مراجعه نکردند نزد بانک امانت باقی خواهد ماند.

اما در حالی در مدت اخیر بحث‌هایی درباره محدود کردن تحویل سکه‌های پیش فروش به دلیل خرید با تعداد بالا از سوی برخی دارندگان مطرح شده است که دبیر کل بانک مرکزی تاکید کرد که این بانک به تعهد خود برای تحویل سکه‌های ثبت نامی عمل خواهد کرد و تمامی کسانی که برای سکه‌های پیش فروش اقدام کرده بودند، به طور حتم در زمان سررسید آن، این سکه‌ها را به طور فیزیکی تحویل خواهند گرفت و تردیدی در این موضوع وجود ندارد.

باید یادآور شد که سکه‌های پیش فروش که درمجموع حدود هفت میلیون و ۶۵۰ قطعه تمام بهار آزادی بود تا سال ۱۳۹۹ در سررسیدهای مقرر تحویل می‌شود. از این تعداد پنج میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مربوط به سال ۱۳۹۷ یک میلیون و ۳۴۰ هزار قطعه در سال ۱۳۹۸ و ۴۰۸ هزار سکه در سال ۱۳۹۹ است. برای تیرماه امسال که سکه‌های با سررسید سه ماهه هستند، حدود ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ قطعه تحویل می‌شود.

همچنین در مردادماه ۲۹۲ هزار قطعه، شهریور ۳۳۶ هزار قطعه، مهر یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه، ۹۰۷ هزار قطعه در آبان، ۷۰ هزار قطعه در دی‌ماه، ۸۶۵ هزار قطعه در بهمن‌ و ۶۷۷ هزار قطعه در اسفندماه تحویل خواهد شد. این در حالی است که برای اردیبهشت‌ماه ۷۹۹ هزار قطعه سکه تحویل شده است.

در حال حاضر قیمت سکه در بازار حدود دو میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و اختلاف قیمت بین سکه‌های پیش فروش و نرخ بازار قابل توجه خواهد بود. نرخ قطعی سکه پیش‌فروش در سررسیدها از این  قرار بود؛ سکه تحویل یک ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، 9 ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید