Performancing Metrics

به دام عربستان و یارانش نیفتید! | اتاق خبر
کد خبر: 413364
تاریخ انتشار: 25 تیر 1397 - 17:47
نماینده ایران در اوپک خطاب به ترامپ:
نماینده ایران در اوپک از رییس جمهور آمریکا خواست از ذخایر نفت استراتژیک این کشور برای پایین بردن قیمت‌ها استفاده نکند و به جای آن تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را رها کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک، در ایمیلی نوشت: توصیه من به رییس جمهور آمریکا، اجتناب از استفاده از ذخایر نفت استراتژیک برای پایین بردن قیمت‌ها و رها کردن تحریم‌های نفتی علیه ایران است.

به گفته منابع آگاه، با افزایش فشارهای سیاسی پیش از انتخابات کنگره در نوامب،  دولت ترامپ با جدیت سرگرم بررسی برداشت از ذخایر نفت استراتژیک این کشور است. ترامپ همچنین تلاش می‌کند پس از خروج از توافق هسته‌ای با ایران، صادرات نفت این کشور را متوقف کنند.

کاظم‌پور گفت: آقای رییس جمهور همان‌طور که پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودم به نظر می‌رسد که شما به دلیل این حقیقت که ظرفیت شناوری برای پوشش صادرات نفت ایران وجود ندارد به ذخایر نفت استراتژیک متوسل می‌شوید، اما این امر تبعات بسیاری خواهد داشت.

ترامپ، عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک را برای پر کردن شکاف عرضه‌ای که با اجرای تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران ایجاد خواهد شد، تحت فشار قرار داده است. آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده که صادرات نفت ایران ممکن است پس از به اجرا در آمدن تحریم‌های آمریکا در چهارم نوامبر، نصف شود. ایران در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کند.

تیم‌های دولت آمریکا اخیرا به عربستان سعودی رفتند تا اطمینان حاصل کنند که پس از موعد مذکور، بازارهای جهانی به خوبی تامین خواهند شد.

به گفته کاظم‌پور، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه وانمود می‌کنند که قادر هستند ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت ایران را جایگزین کنند. این یک محاسبه نادرست است و شما به دام آنها افتاده‌اید و قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

برای نخستین بار نیست که این مقام ایرانی به سیاست‌های ترامپ واکنش نشان می‌دهد. کاظم‌پور اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرده بود: توییت‌های انتقادی ترامپ از اوپک قیمت‌های نفت را حدود ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش داده است.

کاظم‌پور گفت: اگر ما در ایران صادرات نفت‌مان را تنها برای یک ماه متوقف می‌کردیم تا نشان دهیم برای اقتصاد جهانی چه تاثیری خواهد داشت، درباره این اقدام‌تان بیشتر تامل می‌کردید، اما ما ملت متمدن و دولت مسئولی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید