Performancing Metrics

رفع مشکلات آب و برق منطقه سیستان اولویت اصلی دولت | اتاق خبر
کد خبر: 413469
تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 - 14:34
وزیر نیرو تاکید کرد
وزیر نیرو گفت: حل مشکلات آب و برق منطقه سیستان که از ضروریات است، در اولویت دولت قرار دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزیر نیرو و هیات همراه به منظور بررسی وضعیت حوزه آب و برق سیستان و بلوچستان و افتتاح طرح‌های مرتبط صبح امروز به این استان سفر کرد.

رضا اردکانیان درباره جزئیات سفر به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طرح‌های متعددی در بخش آب و برق را در منطقه سیستان افتتاح خواهیم کرد؛ هفت طرح برق در منطقه سیستان امروز و به صورت همزمان افتتاح و همچنین عملیات اجرایی دو طرح در این سفر آغاز خواهد شد.

او گفت: دولت سرمایه‌گذاری کلانی در بخش آب و برق منطقه انجام داده و خدا رو شکر در دولت تدبیر و امید شاهد گسترش و توسعه شبکه آب و برق استان سیستان و بلوچستان بوده‌ایم.

شرکت در نشست فرمانداری زابل، افتتاح همزمان طرح‌های برق منطقه‌ای، بازدید از تصفیه خانه زهک و چاه نیمه های سه و چهار این شهرستان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان است. کلنگ زنی فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان، بهره‌برداری از خط آب‌رسانی شهر گشت سراوان و شرکت در نشست بررسی مسائل آب و برق سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر نیرو به این استان است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان هم درباره افتتاح هفت طرح برق در منطقه سیستان افزود: اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شده، 1570 میلیارد ریال بوده است.

جاهد بیان کرد: افتتاح خط 400 کیلو ولت سفید آبه- ادیمی؛ خط 230 کیلو ولت ادیمی لوتک؛ پست 230 کیلو ولت هیرمند و توسعه و تکمیل پست 230 کیلو ولت لوتک بخشی از این پروژه‌ها هستند. با افتتاح این پروژه‌ها، افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال، امکان افزایش صادرات برق به کشور افغانستان، امکان تغذیه پست‌های فوق توزیع طرح آب‌رسانی دشت سیستان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید