Performancing Metrics

گسترش چتر حمایتی بیمه برای کاهش هزینه های مردم | اتاق خبر
کد خبر: 413476
تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 - 16:23
سلیمانی امیری اعلام کرد؛
رئیس کل بیمه مرکزی، با اشاره به ضرورت گسترش چتر حمایتی بیمه برای کاهش هزینه های مردم، گفت: متاسفانه در کشور،ضریب نفوذ بیمه ۲.۳ درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته، نزدیک ۱۳ درصد است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سلیمانی امیری در پاسخ به این سوال که مهم ترین اولویت های شما برای سکانداری بیمه مرکزی چیست و چه برنامه هایی دارید، اظهار داشت: رییس جمهور در جلسه هیات دولت در بحث بیمه مسائل مهمی را مطرح کردند که به نوعی مسیر آینده را با تحول بیشتر و رشد فزاینده ای ترسیم کردند. در خصوص اینکه یک بیمه قدرتمند و قوی لازم است که پوشش کاملی داشته باشد، بتواند هزینه های مردم را کاهش دهد و به گسترش چتر حمایتی و همچنین شفافیت رقابت منجر شود.

وی افزود: این مباحث، می طلبد که در مجموعه صندوق ها و شرکت های بیمه ای تلاش بیشتری انجام شود. البته طبیعی است که در چنین وضعیتی به یک مجموعه بیمه ای با توانگری بالا نیاز است تا با توانگری مالی بالا بتواند تعهدات آتی را قبول کند و ریسک پذیر باشد. لذا در چنین شرایطی باید ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد. متاسفانه در کشور ما ضریب نفوذ بیمه ۲.۳ درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته، نزدیک ۱۳ درصد است.

سلیمانی تاکید کرد: باید به سمت گسترش چتر حمایتی بیمه در کشور حرکت کرد. خوشبختانه مجموعه شرکت های بیمه ای در کشور از ظرفیت خیلی بالا همچون نیروی انسانی متخصص، جوان و تحصیل کرده برخوردار بوده و هم از تجربه خیلی خوبی برخوردار است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در شرایط جنگ اقتصادی پیش رو، بخش خصوصی چه وظیفه ای را می تواند ایفا کند، گفت: در جنگ اقتصادی اخیر که توسط دولت‌مردان آمریکا به خصوص ترامپ علیه ملت ایران شروع شده است، به نظر می رسد یکی از بهترین روش های مقابله، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است. شرکت های خصوصی بیمه در همین رابطه می توانند خیلی خوب عمل کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: حتی شرکت های خصوصی در سطح کشور، اصناف و شرکت های تولیدی معمولا راهکارهایی پیدا می کنند که در سازمان های دولتی و وزارتخانه ها خیلی سخت است، چرا که معمولا در دستگاه های دولتی، قوانین و مقرراتی حاکم است که مسیر را خیلی سریع و روشن نمی تواند برای فعالیت های اقتصادی باز کند.

وی افزود: اینجاست که شرکت های خصوصی و بخش خصوصی خیلی راحت وارد می شوند و با طرف مقابل که آن ها هم در کشورهای مختلف، معمولا شرکت های خصوصی هستند با همکاری هم می توانند روش های نقل و انتقال کالا و پول را طی قراردادهایی به راحتی منعقد کنند، این مسیر می تواند تا حد زیادی جلوی تلاش آمریکایی ها را برای نابودی ملت ایران بگیرد.

سلیمانی گفت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی، بسیج به کمک ارتش و سپاه آمده بود، در این دوره هم باید بسیج اقتصادی داشته باشیم که این بسیج اقتصادی و بسیجیان اقتصادی همین شرکت های خصوصی هستند که علاقمند به کشورشان بوده و به راحتی می توانند این وضعیت مقابله و جنگ اقتصادی آمریکا را به نوعی به شکست علیه خودش تبدیل کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید