Performancing Metrics

پوتین: روابط با آمریکا نسبت به زمان جنگ سرد بدتر است | اتاق خبر
کد خبر: 413495
تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 - 21:18
در جمع سفرای روس؛
رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست سفرا و نمایندگان دائم روسیه، سخنرانی کرد که در جریان آن به وظایف کلیدی که دیپلماسی روسیه باید انجام دهد، پرداخت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در خصوص روابط کشورش با آمریکا گفت: اگرچه واشنگتن و مسکو روند تغییرات مثبت در روابط دو جانبه را آغاز کرده‌اند اما روابط میان این دو کشور از بسیاری جهات نسبت به زمان جنگ سرد بدتر است.

وی افزود: روسیه باید بازارهای جدید ایجاد کند و بر موانعی که مانع فعالیت کمپانی‌های روسی در خارج از کشور می‌شوند، غلبه کند. روسیه نه تنها باید جزو پنج اقتصاد برتر جهان قرار گیرد، بلکه باید استانداردهای بالای زندگی از جمله از طریق سیاست خارجه را تضمین کند.

ولادیمیر پوتین ضمن تحسین تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رسیدگی به مساله کره شمالی ابراز امیدواری کرد که این روندهای مثبت منجر به نتایج ملموسی شود.

وی در خصوص توافق اتمی ایران نیز گفت: لازم و ضروری است تا به دنبال خروج آمریکا از توافق اتمی ایران موسوم به برجام از هر گونه افزایش غیرقابل کنترل تنش‌ها درباره ایران جلوگیری کنیم.

وی در رابطه با اوکراین هم خاطرنشان کرد: خطر تشدید بحران در شرق این کشور همچنان به قوت خود باقی است. در حقیقت دلایل این امر همان دلیل گذشته یعنی ناکامی مقامات کنونی اوکراین برای عمل به وعده‌هایشان و امتناع از حل صلح آمیز این درگیری است. آنها بارها و بارها عدم تمایل خود را نسبت به توافقات نشان داده و تمایلی به برگزاری مذاکرات با شهروندان خود ندارند.

پوتین افزود: مسکو آماده است تا با تمامی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی همکاری و ارتباط داشته باشد.

وی افزود: شهروندان ما می‌خواهند روسیه را کشوری قدرتمند، مستقل و صلح طلب بدانند. ما برای همکاری و روابط سازنده و سودمند متقابل با تمامی کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آماده هستیم.

رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد که سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک روسیه در سراسر جهان به طور حرفه‌ای و در آرامش کامل مشغول انجام فعالیت‌های خود هستند.

وی تاکید کرد: سیاست ما در خصوص تضمین امنیت و ثبات جهانی، مقابله با چالش‌های جدید و تهدیدها در تمامی جهان لازم و ضروری است.

پوتین با تشکر از دپیلمات‌های نظامی به خاطر تلاش‌شان در حل بحران سوریه گفت: ما تروریسم بین‌المللی در سوریه را شکست دادیم و شرایط مناسبی را برای حل سیاسی فراهم کردیم.

وی خاطرنشان کرد، برخی طرف‌ها در واشنگتن توافقات بین دو کشور را در راه تحقق منافع محدود خود فدا کرده‌اند. روند آستانه و خروجی‌های کنفرانس سوچی اساس روند سیاسی واقعی در سوریه هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید