Performancing Metrics

قیمت نفت صادراتی عربستان به آسیا کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 414141
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1397 - 14:52
شرکت نفت عربستان سعودی همزمان با افزایش صادرات خود، قیمت ماهانه نفت برای اکثر بازارها از جمله آسیا را کاهش داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت آرامکوی عربستان قیمت فروش نفت سپتامبر همه گریدهای خود به آسیا را که بزرگترین بازار این شرکت دولتی است، کاهش داد. آرامکو قیمت نفت گرید "عرب لایت" در سپتامبر برای آسیا را ۷۰ سنت کاهش داد که دومین کاهش ماهانه متوالی این گرید بود و ۱۰ سنت از قیمتی که معامله گران در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده بودند، ارزان‌تر بود.

تولید نفت اوپک در ژوییه که عربستان حجم تولیدش را به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان، به رکورد بالایی رساند، افزایش پیدا کرد و به ۳۲.۶ میلیون بشکه در روز رسید. بر پایه نظرسنجی بلومبرگ از تحلیلگران، شرکتهای نفتی و آمار کشتیرانی، تولید نفت عربستان سعودی در ژوییه ۲۳۰ هزار بشکه در روز رشد کرد وبه ۱۰.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید.

اوپک و شرکایش شامل روسیه در ژوئن برای افزایش تولید موافقت کردند و وزیران انرژی عربستان و روسیه اعلام کردند میزان عرضه به بازار یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

آرامکو همچنین قیمت فروش نفت خود در سپتامبر به شمال غربی اروپا و مدیترانه را کاهش داد. تولیدکنندگان خاورمیانه برای فروش نفت به آسیا با عرضه کنندگان از آمریکای لاتین، شمال آفریقا، روسیه و همچنین آمریکا رقابت می کنند. شرکتها در خاورمیانه عمدتا نفت خود را تحت قراردادهای بلندمدت به پالایشگاه‌ها می فروشند. اکثر تولیدکنندگان نفت دولتی در خلیج فارس قیمت نفت خود را بالاتر یا پایینتر از شاخص قیمت تعیین می کنند، برای آسیا، شاخص قیمت میانگین قیمت گریدهای عمان و دوبی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید