Performancing Metrics

اعزام بیش از ۵۵ هزار حاجی ایرانی به عربستان سعودی | اتاق خبر
کد خبر: 414347
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1397 - 10:53
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد که تاکنون ۵۵ هزار و ۷۱۱ حاجی ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسن اسفندیاری توضیح داد: در پایان بیست و یکمین روز اعزام حاجیان ایرانی ۲۰۴ پرواز از ۱۶ فرودگاه کشور انجام شده و در جریان آن بخش قابل توجهی از زائران کشور به عربستان اعزام شده‌اند.

به گفته وی، از این پروازها ۱۳۴ برنامه به مقصد مدینه با بیش از ۳۶ هزار حاجی و ۷۰ پرواز به مقصد جده با بیش از ۱۹ هزار حاجی انجام شده است ودر حال حاضر نیز پروازها به هر دو شهر عربستان ادامه دارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها این را نیز گفت: ظرف روزهای آینده و با پایان یافتن پرواز حاجیان مدینه اول پروازهای باقی مانده به سمت جده انجام خواهد شد.

اسفندیاری درباره عملکرد فرودگاه‌های ایران در روزهای گذشته توضیح داد: در حال حاضر اقلیت اعزام حجاج در ۱۶ فرودگاه از ۱۹ فرودگاه در نظر گرفته شده آغاز شده و اعزام در فرودگاه‌هایی همچون بندرعباس، بوشهر، زنجان، اهواز و ارومیه به پایان رسیده است. همچنین هنوز عملیات حج امسال در سه فرودگاه تبریز، بیرجند و گرگان کلید نخورده و ظرف روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، فرآیند اعزام حاجیان تا ۲۵ مرداد امسال ادامه خواهد داشت و پس از پایان عملیات حج بازگشت حاجیان نیز از سوی دو ایرلاین ایران ایر و سعودی انجام خواهد شد.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تاکنون ۱۲۶ پرواز حج از سوی ایران ایر و ۷۸ پرواز از سوی شرکت سعودی انجام شده است.

اعزام حاجیان ایرانی از سال قبل و به دنبال پایان یافن وقفه کوتاه مدت به عربستان از سر گرفته شده است.

ایران به دلیل بالا گرفتن اختلافات سیاسی با دولت سعودی و وقوع فاجعه منا برای یک سال حاجیان خود را به عربستان اعزام نکرد. در حال حاضر پروازهای حج عمره حاجیان ایرانی همچنان متوقف است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید